در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش کردیم تا به اندیشه چهره‌های ارزشمند کشور توجه شود

شخصیت حافظ در نمایشگاه کتاب گفت: هدفمان توجه به چهره‌ی این مشاهیر نبوده بلکه توجه به  شخصیت شاعران و آثار و اندیشه هایشان بوده است.

شخصیت نمایشی حافظ در نمایشگاه کتاب تهران گفت: هدف ما از شخصیت پردازی شاعران بزرگ ایرانی در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توجه بود، نکاتی که از  حافظ شاعر بزرگ ایرانی دریافت کرده ام و نسبت به دیوان اشعارش  متوجه مفهوم عشق شده ام، معنی که حافظ از عشق دارد توجه است.

وی افزود: ما هدفمان توجه به چهره ی این مشاهیر نبوده بلکه توجه به  شخصیت شاعران و آثار و اندیشه هایشان بوده است، تمرکز ما به نشان دادن به آن چیزی که سال ها برایش تلاش کرده اند و خود را وقف آن کرده اند است و این مسئله باعث شده که قرن ها هنوز مردم از حافظ یاد کنند.

او می گوید: باید این مسئله مهم را درنظر گرفت که حافظ فردی بوده که قرن ۸ زیسته و در حال حاضر در قرن ۱۵ هجری قمری در همه ی خانه های ایرانی دیوان حافظ دیده می شود و این دلیل بر این می شود آن شخصیت و کاراکتر ۵۰ سال از عمر خود را وقف این دیوان کرده و پشت این دیوان تفکر و اندیشه ی زیبا و ارزشمند نهادینه شده است ، اندیشه ای که بسیار باید تلاش و جست و جو کنیم تا در این مجموعه اشعار چه رمزی نهفته است.

شخصیت حافظ و جلال آل احمد در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب

او ضمن اشاره به اینکه هدف ما از اجرای این طرح شباهت به چهره حافظ نبوده گفت: بازخورد مردم الحمدالله خوب بوده و به خوبی از ما استقبال کرده اند، به ما لطف دارند و می آیند که با ما عکس یادگاری بگیرند، گاها پیش می آید که شوخی هایی می شود و یا پیش آمده که کسی بگوید چهره ات به حافظ شباهتی ندارد شباهت داشتن و یا نداشتن چهره ها سلیقه ای است.

وی در پایان گفت: تلاش می کنیم مشاهیر ایرانی از جمله فردوسی ، حافظ، مولانا و... و چهره های ارزشمند ایرانی به فراموشی سپرده نشوند بلکه نسل جوان که در حال آموزش و تحصیل است بیشتر به سمت جلال آل احمد و دیگر نویسندگان بزرگ کشور کشیده شوند و بدانند این افراد چه تفکر و اندیشه و چه آثاری و دستاوردی داشته اند که به این جایگاه رفیع رسیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار