معابر خاکی مسکن مهر فراغی آسفالت شد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از مجموع ۱۲ هزار متر مربع معابر خاکی مسکن مهر فراغی، ۶ هزار متر مربع با تخصیص بیش از ۸۶ تن قیر آسفالت شد.

مهدی ملک گفت: پس از به بهره برداری رسیدن بلوک‌های آپارتمانی مسکن مهر، در راستای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان، اداره کل راه و شهرسازی بیش از ۸۶ تن قیر به شهر فراغی اختصاص داده است.

او افزود: به همین منظور تفاهم نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی گلستان با شهرداری فراغی، با موضوع واگذاری قیر به شهرداری مذکور جهت مصرف در معابر خاکی مسکن مهر منعقد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه شهرداری مکلف شد معابر فاقد آسفالت در محدوده سایت مسکن مهر فراغی که در آن زیرسازی، جدول گذاری و انشعابات اجرا شده را مشخص کند.

ملک ادامه داد: در این راستا، اقدامات اجرایی بر اساس برنامه زمانبندی و مطابق نقشه و مشخصات و آیین نامه و بخشنامه‌های فنی و اجرایی و با کنترل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به تایید اداره کل راه و شهرسازی رسید.

او افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز بر اساس این تفاهم نامه مکلف می‌باشد میزان قیر مورد نیاز را برای آسفالت یک هکتار و ۲۴ متر مربع با ارزش ۸۰۶ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان به شهرداری فراغی تخصیص دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در حال حاضر این اداره کل تمامی حجم قیری که تعهد داشت را به شهرداری واگذار کرده و عملیات آسفالت در معابر مسکن مهر فراغی تکمیل شده است.
ملک با بیان اینکه این میزان قیر از سهمیه ۱۴۰۱ به شهرداری‌ها واگذار شده، گفت: سال گذشته، در یک مرحله، حدود ۴۰۰ تن قیر رایگان با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم ۸۲۴ تن قیر از سوی شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی به شهرداری‌های گلستان اختصاص یافت.

او افزود: گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی گلستان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، علاوه بر ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان، مکلف به تکمیل واحد‌های مسکن مهر باقیمانده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ تمامی پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر استان تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.