تلفن همراه یا تلفن گمراه ؟

رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان قم نسبت به خطرات استفاده از تلفن همراه حین رانندگی هشدار داد.

سرهنگ مختار پناهی،رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: احتمال تصادف رانندگان در حین استفاده از تلفن همراه چند برابر می‌شود و در بررسی و ریشه یابی علل حوادث رانندگی و حتی برخی اختلالات ترافیکی که بیشتر به صورت توجه نکردن به جلو و اطراف، تغییر مسیر‌های ناگهانی و حتی عدم رعایت حق تقدم می‌باشد ریشه در انجام اعمال مخاطره آمیز مثل صحبت کردن با تلفن همراه دارد.

او  ادامه داد: حواس پرتی راننده در زمان استفاده از تلفن همراه باعث کاهش تمرکز او شده و تنها بخشی از مغز درگیر رانندگی خواهد بود.

رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان افزود: استفاده از هندزفری و هندست نیز موثر نبوده، زیرا صحبت و مکالمه با تلفن همراه انحراف ذهنی برای راننده بوجود آورده و مغز و ذهن او را به عنوان مرکز فرماندهی انسان درگیر می‌کند.

وی یادآوری شد: ارسال پیام کوتاه در حین رانندگی نیز احتمال تصادف را افزایش می‌دهد؛ بنابراین به طورکلی هر عملی که باعث سلب توجه کامل و حواس پرتی و پریشانی و اضطراب و تمرکز فکری راننده شود، بایستی امتناع شود.

سرهنگ پناهی با اشاره به اینکه تبعات بعضی اشتباهات انسانی تنها شامل حال خود فرد نمی‌شود بلکه گریبانگیر دیگران نیز شده و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد، افزود: از رانندگان خودرو‌های شخصی و عمومی درخواست می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از بروز حوادث ناگوار برای خود و سایرین پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.