هزینه‌های بیماران اس‌ام‌ای تحت پوشش بیمه/ اجرای آزمایشی طرح دارورسان برای بیماران ام اس در تهران

مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: تمام هزینه‌های بیماران اس‌ام‌ای تحت پوشش بیمه خواهد بود.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: طرح سلامت خانواده مهم است و کمک یک فرد به عنوان مشاور در کنار مادر باردار و مراقب بسیار مهم است. تمام هزبنه‌های بیماران اس ام‌ای تحت پوشش بیمه بوده و به صورت رایگان است.  

او بیان کرد: بیمار یابی و کاهش پرداختی از جیب بیمار بهتر از گذشته شده است. این طرح فعلا در حوزه پزشک عمومی و داروخانه‌ها است و مردم در دو استان فارس و مازندران از این طرح رضایت داشته اند.  

او ادامه داد: طرح دارو رسان با همکاری دانشگاه علوم پزشکب تهران در استان تهران برای بیماران ام اس انجام شده و این طرح برای تمام بیماران صعب العلاج گسترش پیدا کرده است و در این خصوص با دانشگاه‌های دیگر مذاکراتی شده است. با داروخانه‌های خصوصی صحبت‌هایی شده تا نزدیک تربن داروخانه دارو را به بیماران برسانند.  

او افزود: صندوق بیماران صعب العلاج  امسال با بودجه هفت هزار میلیارد تومان راه اندازی شده و امیدواربم سه هزار میلیارد تومان تا پایان سال به آن اختصاص  یابد. ناباروری بودجه مجزایی با توجه به بیماری‌های ناباروری دارد. معلولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد با هدف حفظ تکریم خدمات خوبی در اختیار آن‌ها داده شده است.

ناصحی افزود: در سال جاری ۱۴ خدمت دندان پزشکی در حوزه پیشگیرانه تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته شده و بسیاری از این موارد در روستا‌ها رایگان است.  

او بیان کرد: در حال حاضر ده خدمت دندان پزشکی برای ده گروه بیماری‌ها مثل مبتلایان به اوتیسم و  سرطان، در صندوق بیماری  صعب العلاج تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند. خدمات درمانی دندان پزشکی  زیاد بوده و در بسیاری از کشور‌ها این امر را به بیمه‌های نکمیلی واگذار کرده اند.  

او بیان کرد: مقرر شده امسال افزایش منابع و هزینه‌ها را داشته باشیم و این موضوع در جلسه شورای عالی بیمه مطرح می‌شود.  

او ادامه داد: وضعیت نسخه نویسی مثبت ارزیابی شده است، اما درصدی از پزشکان نسخه‌های کاغذی تجویز می‌کنند و این کار به ضرر مراجعه کنندگان است.   سامانه جدید بیمه  سلامت کارکرد بهتری دارد و قرار است که سامانه یکپارچه‌ای برای نسخه نویسی در نظر گرفته شود.  

او افزود: داروهایی، چون هموفیلی، و انسولین پر هزینه هستند. در حال حاضر۳۰ دارو برای  بیماری‌های قلبی و  فشارخون را در صندوق بیماری‌های صعب العلاج قرلر داده‌ایم و میزان پرداختی‌های از جیب مردم کاهش یافته است. برخی از دارو‌های خارجی گران قیمت و پرهزینه هستند.  

ناصحی ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان برای نیرو‌های مسلح و ۹۰۰ میلیارد تومان  نیز برای مراکز درمانی و صندوق حمایت صعب العلاج هزینه شده است.  در بحث بیمه کردن سه دهک پایین جامعه ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.  

او ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر را بیمه رایگان کردیم. ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سه دهک پایین جامعه در صندوق‌های رایگان بیمه شدند. حق بیمه یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان برای سه دهک اول رایگان است و دهک‌های چهارم، پنجم و ششم و هفتم تا دهم با درصد کمتری پرداخت می‌کنند.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار