اعتبار تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه قطره چکانی است/۲۸ هزار کرمانشاهی عضو کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : از موضوعات مهم انجمن کتابخانه‌های عمومی پیگیری تامین اعتبار پروژه‌های نیمه کاره ساختمان کتابخانه‌های شهر کوزران و کتابخانه مرکزی استان است که اعتبار آن‌ها به صورت قطره چکانی است.

معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : در شهرستان کرمانشاه تعداد ۲۵ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۱۱ باب کتابخانه مشارکتی با ادارات و سازمان‌ها داریم، تعداد ۳۹۰ هزار و ۳۹۱ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی نهادی وجود دارد که تماما برای استفاده اعضا و مخاطبان می‌باشد و امیدواریم استقبال مطلوبی از طرف مردم کرمانشاه به کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد.

وی در خصوص مشکل کتابخانه شهید آوینی گفت: کتابخانه شهید آوینی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان کرمانشاه است که از لحاظ سازه‌ای آسیب دیده و برای رعایت جانب احتیاط، اکنون به صورت نیمه تعطیل می‌باشد و نیازمند توجه تامین اعتبار برای مرمت است.

حدود ۲۸ هزار کرمانشاهی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

پژمان ابراهیمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه گزارشی از وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی ارائه داد و بیان داشت: تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت شهرستان کرمانشاه عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این اعضا در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که نسبتاً رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه اکنون ۱۶ هزار و ۱۸۰ متر مربع می‌باشد، همچنین تعداد ۴ انجمن در شهرستان کرمانشاه، شهر کوزران شهر ماهیدشت و بخش بیلوار به صورت فعال داریم که تا کنون این انجمن‌ها جلسات را به طور منظم برگزار کرده اند، لذا در سال گذشته ۸۱۵ برنامه فرهنگی برگزار شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.