دمای هوای زنجان افزایش می‌یابد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: در حالیکه زنجان طی روزهای اول هفته جاری جزو سردترین استانهای کشور بود از امروز دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:  هم اکنون آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری است که در برخی از ساعات با وزش باد و احتمال بارش های پراکنده همراه است.

وی یادآور شد: وزش باد با احتمال غبارآلودگی و ناپایداری های محلی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه خواهد بود و از سه شنبه تا اواخر هفته جاری در نوبت بعدازظهرها با توجه به عبور امواج ضعیف از منطقه، پوشش ابرها افزایش می یابد و بارش های پراکنده ای برای نقاط مختلف استان پیش بینی می شود.

سلطانی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه هفته جاری شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: از بعداز ظهر امروز شاهد افزایش تدریجی دما در استان خواهیم بود و در روزهای آخر هفته زنجانی ها هوای گرمی را در استان تجربه خواهند کرد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۱۸ درجه، خرمدره ۹ و ۲۲ درجه، ابهر هشت و ۲۲ درجه، آببر ۱۶ و ۲۶ درجه، سلطانیه هشت و ۲۰ درجه، قیدار ۱۰ و ۱۶ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.