انفجار گاز خانگی خانه‌های اطراف را تخریب کرد

معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: انفجار گاز در یک منزل مسکونی خانه‌های اطراف را تخریب کرد.

محسن پناهی معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان اظهار داشت: صبح امروز در اثر یک بی‌احتیاطی حادثه انفجار منزل مسکونی در منطقه اسلام‌آباد رخ داده بود که پس از اعلام حادثه نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی از ایستگاه‌های 2 و 6 به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه انفجار این منزل مسکونی موجب تخریب منازل مسکونی اطراف از قسمت شرق و غرب شده بود، اضافه کرد: همچنین یکی از همسایگان نیز در اثر این حادثه دچار جراحت شده بود که به اورژانس تحویل شد.

پناهی افزود: نیروهای آتش‌نشانی پس از نجات مصدوم محل را پاکسازی کرده و نسبت به ایمن‌سازی منزل منفجر شده از خطر گاز و برق اقدام کردند.

نجات فرد پس از سقوط از طبقه هشتم

معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان همچنین از سقوط یک نفر از طبقه هشتم مسکن‌های ملی به طبقه پنجم ساختمان خبر داد و گفت: این حادثه نیز ظهر امروز رخ داده و در اثر آن شخص دچار شکستگی شده بود که پس از اعزام نیروها به محل نسبت به نجات مصدوم با استفاده از نردبان تازه خریداری شده اقدام شد.

وی با بیان اینکه امروز برای نخستین بار نردبان هیدرولیکی 32 متری زنجان مورد استفاده قرار گرفت، افزود: خوشبختانه امدادرسانی برای این حادثه نیز در کمترین زمان ممکن رخ داد و به لحاظ تجهیزاتی نیروهای آتش‌نشانی دچار مشکل نشدند.

پناهی با اشاره به اینکه امروز آتش‌نشانان زنجانی روز پرکاری را به لحاظ امداد و نجات داشتند، اضافه کرد: امروز عملیات نجات یک فرد محبوس شده زیر آوار و خاک در کانال فاضلاب شهرک صنعتی نیز انجام شده و خوشبختانه فرد سالم به بیرون کشیده شد.

وی با بیان اینکه تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی زنجان موجب شد که عملیات‌ها به موقع انجام شود، افزود: خوشبختانه اخیرا زنجان به نردبان هیدرولیکی مجهز شده و از بابت امدادرسانی به ساختمان‌های بلندمرتبه مشکلی وجود ندارد.

برچسب ها: آتش سوزی ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.