رئیس سازمان بورس:

مکانیزم بورس کالا همانند دماسنجی برای اقتصاد عمل می‌کند

عشقی گفت: در تمام بازارهای کالایی، التهاب‌هایی رخ می‌دهد اما آنچه حائز اهمیت است این بوده که مکانیزم بورس کالا همانند دماسنجی برای اقتصاد عمل می‌کند.

آقای مجید عشقی در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا با اشاره به نقش بورس کالا در تحقق رشد تولید گفت: یقین دارم بورس کالا بازاری است که می‌تواند منصفانه‌ترین قیمت را برای محصولات صنعتی، کشاورزی و معدنی به ارمغان بیاورد و به بخش واقعی اقتصاد کمک کند. بورس کالا نقش مهمی در کشف قیمت و ایجاد توان برنامه‌ریزی در شرکت‌ها برای برنامه‌های توسعه‌ای ایفا کرده است. ما می‌توانیم با توسعه ابزار‌های بیشتری در بورس کالا به پیش‌بینی‌پذیری آینده کمک کنیم.

او گفت: در تمام بازارهای کالایی، التهاب‌هایی رخ می‌دهد اما آنچه حائز اهمیت است این بوده که مکانیزم بورس کالا همانند دماسنجی برای اقتصاد عمل می‌کند. برخی اوقات در عوض اینکه به دمای بالای دماسنج دقت و مشکلات را برطرف کنند، به‌دنبال خراب کردن مکانیزم دماسنج اقتصاد هستند. در یکسال گذشته هجمه‌های زیادی به بورس کالا وارد شد اما نهادهای بالادستی توانستند به‌درستی نقش بورس کالا را تفهمیم کنند و این هجمه‌ها خنثی شد. باید با کمک دولت و نهادهای تنظیم‌گر سازوکار به‌نحوی تدوین بشود که بازار به‌طور منصفانه به کار خود ادامه بدهد.

صندوق‌های کالایی صنعتی باید تقویت شوند

 عشقی افزود: بورس کالا قطعا می‌تواند مسیر توسعه‌ای شرکت‌ها را هموار کند و ما از فرصت‌های بورس کالا به‌خوبی استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر جای عرضه اولیه و مشتقات در بورس کالا خالی است. صندوق‌های کالایی صنعتی باید تقویت بشود که اکنون مشکلات مالیاتی در گواهی سپرده دارد که با رفع آن این امر محقق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار