ثبت‌ نام یک‌ هزار نفر برای دریافت زمین طرح جوانی جمعیت

بیش از یک هزار نفر برای دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مازندران ثبت‌ نام کردند.

جابر حسن‌زاده معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت: بیش از یک هزار نفر در شهر‌های استان برای دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که شرایط متقاضیان در دست بررسی و پالایش قرار دارد.

او افزود: معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران واگذاری اراضی به اقشار ویژه و دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در استان در کنار سایر اقدامات و وظایف، پیگیری و در دست اقدام دارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران به طور ویژه در تلاش برای تامین زمین مورد نیاز این طرح است، گفت: برای ۱۱۳ نفر تاکنون تامین زمین انجام شده و مابقی افراد واجدین شرایط امسال انجام می‌شود.

او افزود: در راستای اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آئین نامه اجرایی آن، به منظور واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط باید زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر متقاضیان بعد از ابلاغ این قانون یعنی تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد.

حسن‌زاده گفت: متقاضیان واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت راه وشهرسازی ثبت نام کنند تا مراحل قانونی اقدام شود.

او افزود: سند مالکیت زمین‌ها مورد نظر در طرح فرزندآوری پس از پرداخت مبلغ آماده‌سازی و پرداخت آخرین قسط به نام متقاضی انتقال می‌یابد.

حسن‌زاده از تامین کسری زمین در طرح نهضت ملی مسکن استان با شیوه تهاتر و توافق با نهاد‌ها مانند کمیته امداد و بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مازندران، ۱۳۰ هکتار تامین زمین انجام شد.

او افزود: ۲۱ هکتار سند مالکیت فروردین و اردیبهشت امسال بنام اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران اخذ شد.

 طبق قانون و آئین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

 این تسهیلات در قالب زمین و واحد مسکونی است و حداکثر مساحت پیش‌بینی شده برای تحویل زمین به خانواده‌ها ۲۰۰ متر مربع است و برای ایجاد انگیزه لازم برای خانواده‌های مشمول، فقط هزینه‌های آماده سازی زمین از خانواده‌ها دریافت می‌شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدلله قرنجیک
۲۰:۴۵ ۲۹ تير ۱۴۰۲
سلام به ما یک پیام از بانک مسکن اومده بود بعد یک ماه پیگری وثبت نام کردیم الان آلان به خاطر تاخیر در ثبت نام پیام اومده به خاطر تاخیر رد صلاحیت شدید من که با ۴فرزند هیچیندارم امیدم این زمین بود
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث خسروی
۱۱:۳۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
باسلام ما سه خانواده سه فرزندی هستیم وفرزند سوم سال ۹۹ به دنیا اومده وهیچ هم نداریم مستاجرهستیم تورا به خدا به ماهم کمک کنید ماهم محتاجیم ممنون میشم
United States of America
امیرمهدی
۱۵:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام پس چرا فرزند من ۱۴ابان ۱۴۰۰میباشد شامل این طرح نمیشود خودتون گفتین ک فرزندی که از ۲۴مهر ۱۴۰۰بدنیا اومده مشمول این طرح میشود ولی من هر جا میرم میگه شامل شما نمیشود تا حالا یک سر سوزن از دولت شامل ما نشد چرا رسیدگی نمیکنید چرا حق مردم رو ضایع میکنید تو رو به خدا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۱۵:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام پس چرا فرزند من ۱۴ابان ۱۴۰۰میباشد شامل این طرح نمیشود خودتون گفتین ک فرزندی که از ۲۴مهر ۱۴۰۰بدنیا اومده مشمول این طرح میشود ولی من هر جا میرم میگه شامل شما نمیشود تا حالا یک سر سوزن از دولت شامل ما نشد چرا رسیدگی نمیکنید چرا حق مردم رو ضایع میکنید طور خدا رسیدگی کنید
آخرین اخبار