ماجرای کارت سوخت‌هایی که به موقع به دست صاحبانشان نمی‌رسد؛ مقصر کیست؟

مدیرکل پست هرمزگان گفت: اکنون ۶ هزار و ۹۷۵ کارت سوخت در باجه‌های معطله پست استان موجود است.

علی نقی‌زاده مدیرکل پست هرمزگان گفت: ۶ هزار و ۹۷۵ کارت سوخت به دلایل مختلف برگشت خورده و در باجه‌های معطله پست استان مانده که به صورت حضوری قابل تحویل به صاحبانشان است.

نقی زاده گفت: بیشترین تعداد کارت سوخت‌های برگشتی با ۴ هزار و ۱۲۲ عدد متعلق به شهرستان بندرعباس است.

او گفت: بین ۴۰ تا ۶۰ روز پس از ثبت درخواست، کارت‌های سوخت صادر و به ادارات پست می‌رسد و بلافاصله توزیع آن‌ها هم آغاز می‌شود، اما تعدادی از کارت‌ها به دلایل مختلف قابل تحویل نیست.

مدیرکل پست هرمزگان گفت: حدود ۱۰ درصد از کارت‌های برگشتی مربوط به مواردی است که در فاصله درخواست تا رسیدن کارت، آدرس افراد تغییر کرده و بین ۲۰ تا۳۰ درصد نیز مربوط به افرادی است که هنگام تحویل کارت، مدارک مورد نیاز شامل کارت خودرو یا برگ سبز در اختیار ندارند.

۱۰ هزار تومان کجا؟ ۱۰۰ هزار تومان کجا؟

مدیرکل پست هرمزگان گفت: تا حدود یک ماه قبل هنگام مراجعه برای تحویل کارت سوخت ۱۰ هزار تومان به وسیله کارتخوانِ همراه مامور پست از افراد گرفته می‌شد که به تازگی این مبلغ ۱۰ برابر شده و به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که مستقیم به حساب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی واریز می‌شود.

نقی زاده گفت: در مواردی مردم توان پرداخت این مبلغ را ندارند که در چنین شرایطی پستچی ناچار به بازگرداندن کارت سوخت است.

او گفت: بیشترین موارد برگشت نیز مربوط به مواردی است که گیرنده در محل حضور ندارد.

به گفته مدیرکل پست هرمزگان، پستچی ۲ بار برای تحویل کارت سوخت مراجعه می‌کند و در مرتبه دوم، یک اطلاعیه کاغذی نوشته و به سرایدار یا نگهبان مجتمع مسکونی داده و یا درون خانه افراد می‌اندازد تا از مراجعه مامور پست برای تحویل کارت سوخت مطلع شوند.

البته بسیاری از کسانی که کارتشان را دریافت نکرده‌اند، می‌گویند مامور پست هیچ تماسی با آن‌ها نگرفته است.

مدیرکل پست هرمزگان در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا از طریق پیامک به افراد اطلاع داده نمی‌شود، گفت: پیشنهاد خوبی است که تاکنون اجرا نشده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نقی‌زاده گفت: کارت سوخت‌های برگشتی تا ۶ ماه در باجه‌های معطله ناحیه‌های پستی باقی می‌ماند و افراد با درست داشتن برگ سبز یا کارت خودرو می‌توانند به صورت حضوری مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

مدیرکل پست هرمزگان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پست هرمزگان به نشانی اینترنتی https://www.post.ir/web/hormozgan از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند و به باجه مربوطه مراجعه کنند.

نقی زاده ضمن درخواست مجدد از مردم برای مراجعه حضوری و دریافت کارت سوخت برگشتی گفت: برای سهولت دسترسی و جلوگیری از هدر رفت وقت مردم در رفت و آمد طولانی و ازدحام در باجه‌های پستی، علاوه بر پست مرکزی، یک ناحیه پستی در کوی نیایش بندرعباس واقع در بلوار امام حسین و یک ناحیه پستی هم در منطقه ۲۲ بهمن بندرعباس به عنوان باجه معطله در نظر گرفته شده که شهروندان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

ایجاد صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌های بندرعباس موجب نارضایتی شهروندان شده که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که یکی از دلایل آن در اختیار نداشتن کارت سوخت شخصی و تقاضا برای استفاده از کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها است.

استفاده از این کارت‌ها نیز به تازگی محدود شده و در هر سکوی سوخت گیری، یک کارت سوخت برای تمام نازل‌ها در اختیار متصدی است.

این کارت‌ها از نظر میزان سوخت تحویلی، دفعات سوخت گیری و ذخیره بنزین هم محدود است که استفاده مردم از کارت سوخت‌های شخصی می‌تواند به کاهش زمان انتظار برای سوخت گیری کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: کارت سوخت ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
کارت سوخت من ۳ ماه توی پست مونده بود، منم فکر میکردم صادر نشده، پستچی هم بعدش گفت من اومدم اما شما نبودی، در حالی که نه زنگ زده بود، نه در خونه اومده بود، نه یادداشت گذاشته بود و نه به نگهبان چیزی گفته بود. من ۳ ماه بنزین آزاد زدم کلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
پستچی نه زنگ میزنه، نه یادداشت میذاره، اصلا نمیاد در خونه