۲۰ هزار امدادگر و نجاتگر مرد در هلال احمر کشور فعالیت دارند

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۰ هزار امدادگر و نجاتگر مرد سازماندهی شده در قالب تیم‌های پنج نفره در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اعم از ساحلی، کوهستان، واکنش سریع، سیلاب و سایر بخش‌ها فعالیت دارند.

حسین عرفانی قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از انبارهای امدادی هلال احمر زنجان، گفت: نیروی انسانی کارآمد در حوزه امداد و نجات نیازمند ترابری، اقلام امدادی و تجهیزات استاندارد و لجستیک است تا خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف ارائه دهد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس از انبارهای لجستیک جمعیت هلال احمر استان زنجان بازدید انجام شد که آمادگی های لازم را دارد و از اقلام و تجهیزات به خوبی نگهداری می کند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اینکه کشور در معرض حوادث و بلایاست، باید آمادگی های لازم حفظ شود که این مهم در زنجان وجود دارد.

عرفانی به ناوگان خودرویی در هلال احمر اشاره و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر برای تهیه خودروهای ترابری سبک و سنگین، ست های نجات، آمبولانس و خودروهای پشتیبانی و فرماندهی، برنامه های خوبی دارد که امسال این مهم محقق و توزیع خواهد شد.

وی به نحوه تقسم خودروها میان استان ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر هلال احمر در ۳۱ استان و جزیره کیش به صورت مستقل اداره می شود که در پراکندگی جمعیت، موضوع خطرپذیری در حوادث و سوانح و سایر مقوله ها با هم یکسان نیستند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تقسیم بندی خودروهای امدادی میان استان ها با توجه به خطرپذیری و مسئولیت های استانی و فرا استانی انجام خواهد شد و این مهم باید بر اساس شاخص های دسترسی عادلانه و عدالت اجتماعی باشد.

عرفانی به سازماندهی تیم های امدادی اشاره کرد و افزود: زمانی که دانش، مهارت و آمادگی جسمانی محقق شود باید نیروها در قالب تیم هایی سازماندهی شود چرا که کار امداد تیمی است.

وی با تاکید بر اینکه باید امدادگران و نجاتگران به عنوان عضو تیم امدادی حضور مطلوبی در تیم ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: اعضا باید با همدیگر ارتباط شغلی و خدمتی برقرار کنند تا برآیند این تلاش ها ارائه خدمات رضایت بخش به هموطنان باشد.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بانوان نیمی از جمعیت امدادگران و نجاتگران هلال احمر کشور را بر اساس اصول اخلاقی، عدالت اجتماعی، دستورهای دینی و طرح انطباق تشکیل می دهند.

عرفانی تاکید کرد: باید از ظرفیت ارزشمند بانوان در ارائه خدمات امداد و نجات در سطح کشور بهره مند شویم که بر این اساس در کنار تیم های واکنش سریع مردان، سازماندهی تیم توانا متشکل از بانوان انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: حضور موثر بانوان در عملیات امداد و نجات روز به روز ارتقا و گسترش یابد که در این خصوص نیز هیچ سیاست محدود کننده ای نداریم.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تیم های سازماندهی شده در فراخوان هایی که نیاز باشد با علاقه، ایمان و باوری که دارند حضور پیدا می کنند و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی درک کرده اند.

وی ادامه داد: این موارد باعث شده تا هلال احمر جایگاه مردمی و اعتماد اجتماعی را داشته باشد و روز به روز در این زمینه قدم های خوبی برداشته می شود.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: به منظور ظرفیت سازی و ارتقای ظرفیت ها باید نیروی انسانی کارآمد با آمادگی و با داشتن آمادگی جسمانی، روانی، دانش و مهارت لازم در حوادث، سوانح و بحران ها حضور به موقع داشته باشند تا بتوانند عملیات موفقی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: مرکز آموزش های تخصصی واقع در مرکز امداد و نجات شمالغرب زنجان که سال ۹۵ افتتاح شده است ظرفیت لازم را دارد تا آموزش های بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی در آن انجام شود.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اخذ تاییدیه های لازم برای این مرکز، به عنوان مرکز آموزش های تخصصی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

عرفانی افزود: با هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور که متولی آموزش های تخصصی شده است و با برنامه ریزی های استان زنجان نخستین دوره آموزش های تخصصی در مرکز تخصصی شمالغرب زنجان انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.