کارکنان ناوگان شمال حاضر در «ناوگان ۸۶ اقتدار۳۶۰» در مراسمی در بندر انزلی مورد استقبال قرار گرفتند.

۱۴ نفر از ناوگان شمال که با «ناوگان ۸۶ اقتدار۳۶۰» به مدت ۸ ماه در سفری به دور کره زمین در اقصی نقاط جهان پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآوردند، در میان استقبال گرم خانواده‌ها و مسئولان استانی در سازمان بنادر و دریانوردی در بندر انزلی مورد استقبال گرم قرار گرفتند.

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) در این مراسم گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت خطوط کشتیرانی و مواصلاتی نیروی دریایی از گشت و شناسایی در محدوده سرزمینی و آب‌های ساحلی فراتر رفته و فرسنگ‌ها دورتر از مرز‌های سرزمینی خود امنیت خطوط مواصلاتی که شریان اصلی اقتصاد و صادرات و واردات کشور را تأمین می‌کند.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران با همه فشار‌ها تحریم‌ها و تهدید‌ها و شرایط و وضعیت سیاسی که در دنیا برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم است، مقتدرانه در آب‌های بین المللی حضور دارد.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) تصریح کرد: ناوگروه ۸۶ با هدف اهتزاز پرچم ایران در اقصی نقاط عالم و امیدوار کردن مردم کشور و دوستداران نظام در مهر ماه به بندرعباس وارد شد.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش ۶۳ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین بود، به کشور بازگشتند.

ناوگروه ۸۶ ارتش در این مأموریت ۲۳۲ روزه از ۴ اقیانوس، ۴ قاره و ۵ تنگه راهبردی جهان عبور کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.