آیین تقدیر از فعالان میراث فرهنگی و موزه داران منطقه آزاد اروند طی مراسمی برگزار شد.

سید محمد سیدی مدیر توسعه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تقدیر از فعالان میراث فرهنگی و موزه داران این منطقه گفت: منطقه آزاد اروند با داشتن ۷ موزه بیشترین تعداد موزه ها در استان خوزستان را به خود اختصاص داده که لازم است از آن به عنوان یک ظرفیت فرهنگی، بهره مند شویم.

او با تأکید براینکه میراث فرهنگی هویت هر منطقه ای محسوب می شوند و باید از آنها پاسداری شود، گفت : با توجه به اهمیت میراث فرهنگی و موزه ها، ضمن تقدیر از فعالین این عرصه، نشست هم اندیشی با مدیران و کارکنان موزه ها و فعالین حوزه میراث فرهنگی نیز برگزار گردید و قرار شد کارگروه های تخصصی از میان حاضرین در این نشست تشکیل شود.

به گفته او در این نشست مقرر شد تا جلسات به صورت مستمر تشکیل شوند و هماهنگی بیشتری بین موزه ها ایجاد شود و بتوانند از توان یکدیگر استفاده کنند.

آقای سیدی هم افزایی برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد و گفت: مجموعه داران و صاحبان موزه، امانت داران و میراث داران آیندگان هستند که فرهنگ گذشتکان را به آیندگان تقدیم می کنند.

مدیر توسعه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند وعده داد با تشکیل کارگروه تخصصی و تشویق فعالین بخش اطلاع رسانی حوزه میراث فرهنگی، بیش از پیش به اماکن ثبت میراث و موزه های مستقر در منطقه توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.