راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه موقت امدادی در سواحل شمالی

۱۰۰ پایگاه موقت ساحلی در مناطق پرخطر شمال کشور راه اندازی شد.

اشکان موسوی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: ۱۰۰ پایگاه موقت ساحلی در شمال کشور راه اندازی شده تا با حضور ۴۴۰۰ نیروی عملیاتی و با بکارگیری ادوات لجستیک شامل قایق نجات، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودروی نجات و بالگرد به شهروندان خدمت رسانی کنند.

او با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از غرق شدگی شهروندان در سواحل شمالی کشور و آغاز طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل، افزود: حدود ده سال است که با توسعه مسیر‌های مواصلاتی و افزایش حجم سفر‌ها به شمال کشور، حوادث و سوانح در این مناطق افزایش قابل توجهی داشته و غرق شدگی به یکی از معضلات تابستانی سواحل گلستان، مازندران و گیلان بدل شده است.

موسوی گفت: با نگاهی به آمار سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ شاهد هستیم که در این مدت ۲ هزار و ۴۹۳ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده و ۱۶۳۶ نفر نیز به شکل‌های مختلف در حوادث ساحلی و دریایی مصدوم شده اند.

او افزود: این بدان معنا نیست که دستگاه‌های مسئول و امدادرسان در این حوزه اقدامی انجام نداده اند بلکه از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ شاهد انجام ۷ هزار و ۱۵۸ ماموریت فقط از سوی هلال احمر در پاسخ به همین تعداد حادثه بودیم که در این ماموریت‌ها به ۱۵ هزار و ۴۸۷ نفر در سواحل شمالی کشور امدادرسانی و جان ده‌ها نفر از شهروندان از مرگ حتمی نجات داده شد.

موسوی گفت: بر همین اساس هلال احمر به عنوان نیروی پشتیبان در طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل، از چند هفته پیش با برنامه ریزی، ساماندهی، تجهیز و آماده باش نیرو‌های عملیاتی، کمپین «غرق نشویم» را تشکیل داده تا با استفاده از تجارب گذشته و پوشش سراسری سواحل شمالی کشور، ضمن حضور در مناطق پرخطر، اقدامات لازم را برای پیشگیری از حوادث و سوانح انجام دهد.

او افزود: طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل شمالی کشور در سال ۱۴۰۲ به مدت ۱۲۷ روز از اول خرداد تا روز سوم مهرماه سال جاری تداوم و ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار