وقوع سالانه ۷۲ فقره تصادف رانندگی در جاده سیاهکل به سنگر

رئیس پلیس راه گیلان گفت: از زمان افتتاح محور سیاهکل به سنگر هر سال به طور متوسط ۷۲ فقره تصادف فوتی و جرحی رخ داده است.

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: از سال ۱۳۹۵ (زمان افتتاح محور سیاهکل به سنگر) تا پایان سال ۱۴۰۱ بر اثر وقوع ۵۰۶ فقره تصادف فوتی و جرحی، ۴۸۳ نفر مجروح و ۵۶ نفر در این محور جان باخته‌اند. 

او افزود: از زمان افتتاح این محور به ازای هر سال به طور متوسط ۷۲ فقره تصادف فوتی و جرحی رخ داده است.

به گفته رئیس پلیس راه گیلان، جاده سنگر به سیاهکل به طول ۲۲ کیلومتر از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ علیرغم مخالفت پلیس راه استان گیلان به دلیل نواقص متعدد موثر راه بر وقوع تصادف، مورد بهره‌برداری و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: افزایش تصادفات و تلفات این محور پرتردد و پرحادثه سبب ایجاد خسارت مالی و جانی به ساکنان و اهالی روستا‌های همجوار و همچنین کاربران ترافیک شده و متعاقب آن نارضایتی جدی و حساسیت مردمی را در پی داشته است.

او گفت: پلیس راه گیلان با دعوت از رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور بازدید میدانی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و مستعد تصادف نسبت به پیگیری این موضوع جهت رفع نواقص اقدام کرده است.

وقوع سالانه ۷۲ فقره تصادف رانندگی در جاده سیاهکل به سنگر

نواقص محور حادثه‌خیز سیاهکل به سنگر کی رفع می‌شود؟

پیش از این نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به دعوت پلیس راه استان از این نقطه حادثه‌خیز و مستعد تصادف بازدید میدانی انجام داده بود.

رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هم سال گذشته گفته بود: مسیر اصلی سنگر – سراوان - سیاهکل از اتوبان تبدیل به جاده ۴ بانده شد و تمام زیر گذر و روگذر آن حذف شده است.

به گفته او، این مسیر به دلیل تصادفات زیاد به «اتوبان مرگ» شهرت دارد.

وقوع سالانه ۷۲ فقره تصادف رانندگی در جاده سیاهکل به سنگر

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم آذر ماه پارسال با اشاره به بازدید رئیس کل دادگستری استان به همراه مسئولان قضایی سیاهکل و مدیران اجرایی از اتوبان سنگر به سیاهکل گفته بود: سالانه تعداد زیادی از شهروندان در این اتوبان دچار سانحه می‌شوند.

وقوع سالانه ۷۲ فقره تصادف رانندگی در جاده سیاهکل به سنگر

او وضعیت این اتوبان که شرق و غرب استان گیلان را به هم متصل می‌کند را بسیار خطرناک و مرگبار توصیف کرده و از صدور دستورات لازم رئیس کل دادگستری گیلان در راستای جداسازی مسیرها، کاهش سرعت، روشنایی اتوبان و نصب دوربین به مسئولان متولی خبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.