رئیس‌جمهور:

مذاکرات حول تعرفه ترجیحی بین ایران و اندونزی بعد از ۱۷ سال به نتیجه رسید

سید ابراهیم رئیسی گفت: سیاست ایران همکاری جامع و متوازن با قدرت‌های نوظهور آسیایی، چون چین، هند و اندونزی است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از سفر به اندونزی در فرودگاه مهرآباد ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت، گفت: سفر اندونزی سفر به کشوری که بیشترین جمعیت مسلمین را در خود جای داده است و جایگاه ممتازی در سازمان «آ. سه. آن» دارد و جایگاه قابل توجهی در منطقه دارد، سفر مهمی بود که ابعاد مختلفی داشت.

وی با اشاره به اینکه اعتمادسازی را شروع کرده‌ایم، افزود: ارتباطات با کشور‌های مختلف براساس سیاست چندجانبه‌گرایی اقتصادی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سیاست ما در آسیا جامع است و قصد همکاری با قطب‌های نوظهور را داریم، اقتصاد ما و اندونزی مکمل است در این سفر توانستیم ۱۱ سند همکاری میان دو کشور را به امضا برسانیم.

رئیسی تصریح کرد: دست پُری در مذاکرات داشتیم، از این حیث که در ابتدای مذاکرات‌مان کار نویی انجام شد و از تجهیزات پزشکی رو نمایی شد، ۱۲ بیمارستان اندونزی به تجهیزات ساخت ایران مجهز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های پزشکی گام‌های خوبی برداشته‌ایم و قرارداد‌هایی را منعقد کرده‌ایم، گفت: بیش از ۱۷ سال است مذاکرات تعرفه ترجیحی میان دو کشور به نتیجه نرسیده بود که در سفر اخیر این توافق صورت گرفت. 

رئیس‌جمهور اظهار کرد: تهاتر برای رفع موانع تجارت از دیگر اقدامات انجام شده بود، در حوزه انرژی در بخش‌های پایین دستی و بالادستی توافقاتی صورت گرفت.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه‌های خارجی، هم در مسائل منطقه‌ای و هم فرامنطقه‌ای دیدگاه مشترکی با مقامات اندونزیایی داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
قدم خیلی خوبی بود از طرف دولت. واقعا دولت از وقتی که دیپلماسی پویا و ضد تنش را پیش گرفته بسیار موفق بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
عراق را فرستادید تا با عربستان اشتی کردید
عمان فرستادی تا با مصر اشتی کنید
نکنه رفتن اندونزی را بفرستن با امریکا اشتی کنن
Georgia
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خب خسته نباشید ، انشالله ما کی میخوایم قدرت نوظهور اقتصادی بشیم ،مردیم از بس مردیم
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۲۳:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
رییس‌جمهور محترم لطفاً دلار روازاقتصادایران حذف کنید از اندونزی یادبگیرید عضو آسیان هست دلارحذف کرده از اقتصادش ایران ازاین کشوراکمترهست مردم یادگرفتن کارشون شده این دلاربالابره همدیگر وبچاپن کشور قانون حساب کتاب نداره هرج ومرج هست شهرهرت شده زورتون ب دزدانمیرسه زورتون ب حذف دلارمیرسهخ
Iran (Islamic Republic of)
فاسانا
۲۲:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
از همین جا هم میشه فهمید نه اصلاح طلب بدرد مملکت داری می‌خوره نه اصولگرا
آخرین اخبار