ناکافی بودن امکانات آتش نشانی‌های شهرستان آذرشهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: امکانات آتش نشانی‌های شهرستان آذرشهر جوابگوی حجم و نوع آتش سوزی‌ها نیست.

آقای هنربر در جلسه ستاد بحران شهرستان آذرشهر در شهرک صنعتی شهید سلیمی گفت: با توجه به فعالیت واحد‌های شیمیایی و قابل اشتعال در شهرک صنعتی شهید سلیمی برای مهار آتش سوزی و مدیریت بحران در مواقع بروز سوانح تجهیز آتش نشانی‌های این شهرستان به ماشین آلات مهار آتش و امکانات ایمنی نوین ضروری است.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی و کاهش خسارت در مواقع بحرانی ارائه آموزش‌های مستمر، تهیه شناسنامه ایمنی و همچنین رعایت مسائل ایمنی در احداث بناها و همچنین تجهیز آتش نشانی های داخل مجموعه‌های صنعتی مهم است.

آقای هنربر از تدوین سند استانی کاهش خطر حوادث خبر داد و گفت: به منظور شناسایی آسیب‌ها و نقاط خطر پذیر در مواقع بحرانی و کاهش خسارات احتمالی و شناسایی مخاطرات نقشه راه و سند استانی حوادث در حال تدوین است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در زمان بحران و حوادث تمامی دستگاه‌ها موظف هستند ماشین آلات و تجهیزات موجود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

وی از ممنوعیت هرگونه مصاحبه متولیان دستگاه‌های غیر مسئول در حوادث و بحران‌ها خبر داد و گفت: در هنگام حوادث و بحران‌ها برخی دستگاه‌ها با ارائه آمار متناقض موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند فلذا به غیر از مسئولان مدیریت بحران و فرمانداران هیچ مسئولی حق مصاحبه با رسانه‌ها را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار