برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان نوپا در کشور

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبریز از برنامه این معاونت برای حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان نوپا خبر داد.

آقای اسدی فرد در جلسه بررسی چالش‌ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان  آذربایجان شرقی در پارک علم و فناوری  استان با بیان اینکه ۸۰ درصد حدود ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور نوپا هستند گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیل کسب و کار، تسهیل سرمایه پذیری و شراکت و فرایند اعتماد این شرکت‌ها را در برنامه دارد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان نوپا شرکت‌هایی هستند که مجموع فروش سالانه آن‌ها زیر ۵ میلیارد تومان است و زیر ۱۰ نفر نیروی انسانی دارند و تلاش می کنیم به توانمندسازی، توسعه محصول، بازار و رشد این شرکت‌ها کمک کنیم.

 وی گفت: ارزیابی دانش بنیانی این شرکت‌ها نیز به نهاد‌های تخصصی منطقه‌ای و استانی واگذار خواهد شد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت ارزش اقتصادی طرح‌های فناورانه و دانش بنیان خاطرنشان کرد: رویکرد این معاونت در زمینه ارزیابی طرح‌های دانش بنیان این است که از مداخله زیاد در فرایند‌ها خارج شویم و بر خروجی محصولات تمرکز کنیم.

آقای اسدی فرد با اشاره به یک سالگی ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان تصریح کرد: اجرای این قانون ریل گذاری و مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان را در کشور فراهم می‌کند.

در این جلسه اعلام شد بیش از ۷۰ درصد طرح‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در مرحله ارزیابی و صدور مجوز تایید نمی‌شود.

ناآشنایی کارشناسان و ارزیابان کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع طرح‌های دانش بنیان، وجود واسطه‌ها برای تایید محصولات دانش بنیان و درز اطلاعات فنی طرح‌ها در مرحله ارزیابی مهمترین مشکلاتی بود که شرکت‌های دانش بنیان استان در این جلسه مطرح کردند.
 

هم اکنون ۲۹۲ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.