کاهش ارزش لیره در آستانه دور دوم انتخابات ترکیه

لیره ترکیه امروز (جمعه) در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۲۰ واحد در برابر یک دلار رسید.

ارزش لیره ترکیه  ساعت ۰۵:۰۸ به وقت گرینویچ (۸:۳۸ به وقت تهران) به ۲۰.۰۰ واحد در برابر دلار رسید. از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون پول ترکیه ۶.۴ درصد افت کرده است است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد  اوراق قرضه و سهام دلاری ترکیه نیز سقوط کرده است.

عصر پنجشنبه، اردوغان در مصاحبه‌ای گفت که کشور‌های حوزه خلیج فارس اخیرا کمک مالی به ترکیه ارسال کرده اند که به طور خلاصه به تسهیل کار بانک مرکزی و بازار‌ها کمک کرده است و او قصد دارد پس از دور دوم انتخابات که یکشنبه برگزار می‌شود، با سران این کشور‌ها دیدار و از آن‌ها تشکر کند.

گفتنی است، اردوغان در دور اول انتخابات از رقیب اصلی خود کمال قیلیچدار اوغلو جلوتر بود، اما چون موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آرا نشد، انتخابات به مرحله دوم راه پیدا کرد.

سقوط لیر پس از زمین‌لرزه‌های ویرانگر ماه فوریه که بیش از ۵۰ هزار کشته برجای گذاشت شدیدتر شده است. این زمین‌لرزه ویرانی شدیدی در مناطق جنوبی ترکیه بر جای گذاشت. بانک جهانی تخمین زده این زمین‌لرزه ۳۴.۲ میلیارد دلار خسارت فیزیکی به ترکیه وارد کرده و هزینه‌های بازسازی آن از این مقدار نیز بیشتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار