شروع به کار ۳۰۰ نفر از نیرو‌های اداری جدید در دادگستری استان اصفهان

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت:با شروع به کار ۳۰۰ نفر از نیرو‌های اداری جدید در دادگستری استان اطاله دادرسی کاهش می یابد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه بازدید های سر زده از سه حوزه قضایی چادگان، تیران و کروَن گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری ۳۰۰ نفر از افرادی که در آزمون استخدامی اخیر قوه قضاییه موفق به قبولی شدند و مراحل مصاحبه، گزینش و کارآموزی ایشان به پایان رسیده در حوزه‌های قضایی سراسر استان مشغول به کار شدند که تعدادی از این نیرو‌ها نیز به دادگستری‌های چادگان، تیران و کروَن اختصاص داده شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری افزود: همچنین پس از پایان دوره جاری کارآموزان قضایی، تعدادی از نیرو‌های قضایی نیز به این سه دادگستری اختصاص داده می‌شود.

او گفت: با شروع به کار نیرو‌های قضایی و اداری جدید در دادگستری‌های سراسر استان و با ادامه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی در سال جاری، مشکل اطاله دادرسی در سطح استان تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت، گرچه تا رسیدن به حد مطلوب جذب قضات بیشتری لازم هست که با عنایت رییس معظم قوهق ضاییه در دستور کار دادگستری کل استان قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف چادگان، تیران و کروَن را متناسب با میانگین استانی و کشوری اعلام و افزود: میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند در سه حوزه قضایی چادگان، تیران و کروَن ۴۴ درصد بوده که این آمار متناسب با میانگین استانی و کشوری صلح و سازش است و با توجه به بافت فرهنگی این مناطق می‌توان با برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی این حوزه‌ها آمار صلح و سازش در این مناطق را افزایش دهیم.

 در این بازدیدها، رییس دستگاه قضایی استان با ملاقات چهره‌به‌چهره با ارباب رجوع و قضات و کارمندان این سه حوزه، دستوراتی در جهت رفع برخی مشکلات صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.