استقرار جوی ناپایدار طی امروز و فردا در اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت:طی امروز و فردا شرایط جوی نسبتاً ناپایدار همراه با افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی گفت:براساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار صادره (شماره ۲۰ - سطح نارنجی) طی امروز و فردا شرایط جوی نسبتاً ناپایدار بوده و در ساعاتی از شبانه روز در مناطقی از استان ضمن افزایش ابر بارش باران پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود:طی این مدت وزش باد غالباً ملایم تا متوسط بوده و تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت.

محمدی بیان کرد:در قبل از ظهر‌ها آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا نیمه ابری خواهد بود؛ اما در ساعات بعدازظهر و عصر و اوایل شب، از شرایط فصلی و محلی ناپایداری‌های جوی تشدید شده و در مناطق کوهستانی (بویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان، بخش‌هایی از شهرستان خلخال و شهرستان‌های انگوت و گرمی) علاوه بر رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق گاهی توام با تندباد موقتی و احتمالاً تگرگ و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

او گفت:از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده با حاکمیت شرایط پایدار جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا بتدریج افزایش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود:در اواسط هفته آینده ضمن وزش باد جنوبی گاهی تند، هوای گرم در سطح استان اردبیل خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار