سید السادات الاعاظم؛ چلچراغ اهل راز + تصاویر و فیلم

حرم شاهچراغ (ع) سومین حرم اهل بیت (ع) در کشورمان همچون نگینی در شیراز می‌درخشد.

تربت شیراز به برکت بارگاه امامزادگان بلافصل و به حرمت شاهچراغ (ع) هوایی از عشق آسمانی دارد.

فارس در عرصه ایران زمین همواره با نام شاهچراغ (ع) درخشیده و حرمت از نام احمد بن موسی (ع) یافته است.

شیراز طومار آوازه‌اش در ورای تاریخ و جهانی شدن در اسناد مهمی پیچیده. اما حرم احمد بن موسی (ع) است که در تاریخ نامی دیگر به آن بخشیده و ملقب به سومین حرم اهل بیت در ایران شد.

حرم شاهچراغ (ع) در شیراز خانه امن حاجت‌مندان و دوستداران اهل بیت از جنوب کشور و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس است که دیوارهایش را تکیه گاه خود کرده و آرام می‌گیرند.

ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) است که به دلیل امانتداری در ولایت به امین ولایت ملقب شد.

حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ حرم عاشقان و دلدادگان است وچون نگینی در شهر گل و غزل می‌درخشد و لقب سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی را نصیب شیراز کرده است.

آن زمان که شیعیان پس از شهادت پدرشان برای بیعت به منزل ایشان مراجعه کردند، حضرت پس از پذیرش بیعت، پیشاپیش بیعت کنندگان به منزل برادرشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) رفتند و اعلام کردند همانگونه که شما در بیعت من هستید من هم در بیعت برادرم امام رضا هستم.

احمدبن موسی، زمانی که خطر تهدید امام زمانش را احساس کرد، با کاروانی ۱۴هزار نفره از شیعیان، از مدینه به قصد توس حرکت کرد، اما ماموران خلیفه عباسی راه را بر او بستند و در شیراز به شهادتش رساندند.

از چندین سال گذشته، ششمین روز از ذی القعده و همزمان با دهه کرامت با اجرای برنامه‌های مختلف از مقام این امامزاده جلیل القدر تجلیل می‌شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.