امام جمعه بافق:

قانون ناظر بر شل حجابی و بی حجابی باشد

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: مسئله شل حجابی و بی حجابی محصول جهالت یا لجاجت است که برای حل این مشکل، قانون باید ناظر بر هر ۲ باشد. 

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق گفت: یکی از مسائلی که مجلس انقلاب اسلامی باید برای آن امتحان پس دهد، مسئله قانون حجاب و عفاف است. 

او بیان کرد: برای بی حجابی ناشی از جهالت، باید اقناع سازی انجام و به ترویج زیست عفیفانه توجه و برای آن کار فرهنگی انجام شود که این، نیازمند قانون و بودجه قانونی است. 

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: در برابر افرادی که لجاجت دارند، هم نیازمند قانونی دغدغه‌مندانه و متعصبانه، صریح و شفاف و قانونی برای ندامت و پشیمانی افراد لجوج نه جری کردن آن‌ها، هستیم. 

او تصریح کرد: نباید این برداشت شود که زیر پاگذاشتن قانون الهی و شرعی را می‌شود با پول و جریمه نقدی، خرید که این فرصتی برای افراد هوس باز می‌شود. 

خطیب جمعه بافق گفت: بی حجابی، جرم سیاسی و شرعی است و تنها تخلف پنداشتن آن به معنی ساده شمردن حقوق الهی است. 

او تأکید کرد: مسئولین قوه قضاییه نباید منتظر شوند تا افرادی از بی حجابی‌ها و قانون شکنی‌هاعکس ارسال کنند تا اقدام کنند بلکه باید با کسانی که اینگونه عکس‌ها را بدون در نظر گرفتن قانون در فضای منتشر می‌کنند، برخورد قاطع کنند. 

حجت‌الاسلام سعادت‌فر خاطرنشان کرد: با این سلبریتی‌هایی که کشف حجاب و آن را تبلیغ می‌کنند باید با جدیت برخورد کرد و تنها به جریمه نقدی که مسئله بی حجابی را ساده و بی اهمیت می‌انگارد، اکتفا نکرد. 

او گفت: قانون باید حامی کار فرهنگی و عامل به آن، حامی آمرین به معروف، مقتدر نسبت به مجرمین حجاب و پیشگیرانه باشد. 

امام جمعه بافق افزود: اگر قانون فقط تنبیهی باشد، نه تنها موثر نیست بلکه زمینه لجاجت را فراهم می‌کند در حالیکه انقلاب ما دینی، فرهنگی و تربیتی است و قانون باید به اینگونه مسائل بیشتر بپردازد. 

او با اشاره به پنجم خرداد ماه سالروز آزادسازی جنوب لبنان گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خود به بیان پیشرفت معنوی نظام جمهوری اسلامی و ایران می‌پردازد و می‌فرماید اوایل انقلاب چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست طاغوت و تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی بود، اما اکنون چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرز‌های رژیم صهیونیستی و برچیدن نظام نامشروع آمریکا و حمایت جمهوری اسلامی از مجاهدان فلسطینی و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله در سراسر این منطقه است.

خطیب جمعه بافق گفت: اقتدار نظامی و دیپلماسی عزت مندانه جمهوری اسلامی به معنی کار کردن برای صبح ظهور و دعوت منجی عالم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار