کارکرد انجمن ورزشی چوگوی ایران در تکریم پیشکسوتان، ارزش خود بر خود است

مشاور عالی انجمن ورزشی چوگوی ایران گفت: خانواده ورزش چوگو علیرغم فعالیت در حوزه‌های همگانی، تفریحی ورقابتی، ارج گذاری به بزرگان و پیشکسوتان را در برنامه‌های اولویتی خود دارد که در نوع خود ارزشمند است.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی استاد نورمحمد شاهمرادی مشاور عالی بهمراه حاج نجم الدین قاسمپور رییس کمیته پیشکسوتان ورزش چوگوی ایران با معاضدت آقایان بیژن کاووسی وفرضی به دیدار اکبر صدیق زاده پیشکسوت ورزش کلاردشت رفتند تا از این یادگار مستطیل سبز عیادت کنند.

چوگو کاران جوان و بزرگسال سراسر کشور که در شهریور ۱۳۹۶ برای رقابت قهرمانی کشور در زمین فوتبال لاهوی کلاردشت پا گذاشته و درآن زمین نه چندان سبز به رقابت پرداختند و خاطرات اهدای گل‌های قشنگی که استاد شاه مرادی که آنروز درمسوولیت سرپرست ومربی با اخلاق تیم میزبان یعنی کلاردشت به آن‌ها داد را از یاد نبرده اند.

آن مستطیل نه چندان سبز که روزگاری بسیار پر چمن و سر سبز بود مردانی بزرگی همچون اکبر آقای صدیق زاده‌ها را که چراغ راه ما جوانان بوده اند تقدیم جامعه کرد تا اصالت ورزش وعلی الخصوص مستطیل سبز که آوردگاه ورزش چوگو نیز هست دست نخورده ازنسلی به نسل دیگر منتقل گردد.

استاد نورمحمد شاهمرادی مشاور عالی انجمن ورزشی چوگوی ایران که خود از پیشکسوتان ورزش فوتبال وپیشنیه قابل اعتنایی در بازی چوگو دارد وحرکتی ماندگار ازخود در مسابقه قهرمانی چوگوی کشور بجای گذارد گفت: خانواده ورزش چوگو علیرغم فعالیت در حوزه‌های همگانی، تفریحی ورقابتی، ارج گذاری به بزرگان و پیشکسوتان را در برنامه‌های الویتی خود دارد که در نوع خود ارزشمند است و از آنجا که رقابت‌های قهرمانی، تمرین‌های آماده سازی وآموزش این ورزش کهن درمستطیل سبز انجام می‌گیرد برای خانواده چوگو تکریم پیشکسوتان اولویت است.

در واقع ترویج فرهنگ همنوع دوستی، جوانمردی، گذشت ورفاقت در ورزش چوگو تبلور یافته واین رفتار سازمانی درانجمن ورزش چوگوی ایران میتواند بستر ساز تحول درهمه ورزش‌ها گردد.

اکبر صدیق زاده پیشکسوت ورزش مستطیل سبز نیز با قدردانی از حضور پیشکسوتان ورزش، برتوفیق جامعه ورزش چوگوی ایران در تکریم پیشکسوتان اشاره و گفت: از اینکه ورزش چوگو ریش سفیدان مستطیل سبز را تکریم می‌کند بخاطر اهمیتی است که این ورزش برای چنین محیطی قائل است ومعنای ارزش خود برخود از درون آن برمی‌خیزد وان شا ءالله به نسل‌های آینده نیز انتقال می‌یابد.

دراین دیدار آقایان بیژن کاووسی، فرضی وحاج نجم الدین قاسمپور نیز هریک با ذکر خاطرات سال‌های دور، اکبر صدیق زاده را نمونه مرد صادق و بانشاط روز‌های عنفوان جوانی و ورزشکار با اخلاق روزگار گذشته فوتبال کلاردشت برشمردند.

برچسب ها: ورزش همگانی ، چوگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار