قانع:

وظیفه بسیج دانشجویی وسیع‌تر کردن عرصه جهاد با دشمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: امروزه وظیفه بسیج دانشجویی این است که عرصه جهاد با دشمنان را وسیع‌تر کند و نقش آفرینی ویژه جوانان را در تمام این عرصه‌ها بالا ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع در آیین معارفه محمد زکی‌پور به عنوان مسئول بسیج دانشگاه فنی مهندسی شهید رجایی شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب، بسیج را یک حرکت و یک ماموریت در بطن انقلاب توصیف کردند و واقعیت آن را دانستن و فهمیدن و پایه این حرکت را عقلانیت و منطق انقلابی برشمردند.

او گفت: باید با باز خوانی این فهم از واقعیت بسیج و بر اساس این نوع نگاه به حقیقت بسیج و بسیجی، بتوانیم گام دوم انقلاب را که پیمودن مسیر آن بر عهده جوانان است با یک عقلانیت انقلابی ترسیم کنیم و ظرفیت جوانان را به میدان بیاوریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: باید در تمام عرصه‌های عملیاتی تصور این باشد که می‌خواهیم در مقابل جبهه استکبار یک حرکت جهادگونه را رقم بزنیم؛ این روحیه جهادی را باید به تمام سطوح از جمله علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... سرایت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قانع گفت: امروزه وظیفه بسیج دانشجویی این است که عرصه جهاد با دشمنان را وسیع‌تر کند و نقش آفرینی ویژه جوانان را در تمام این عرصه‌ها بالا ببرد.

مسئول مجتمع مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شیراز نیز در این مراسم با اشاره خاطره‌ای از دیدار خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب گفت: جوان نسل امروز بسیار امیدبخش‌تر از جوان نسل اول انقلاب است.

احسان سیناپور با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی جوانان با احساسات و عواطف جلو می‌رفتند، با مرور خاطرات تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بعد از این کار برخی از آن‌ها عذرخواهی کردند، برخی دیگر امروزه در فضای رسانه مقابل همان نوع نگاه ایستادند و قد علم کردند و این یعنی هیجانات بدون عقلانیت است و به همین دلیل معظم له می‌فرمایند نسل امروز اتفاقا از حیث عقلانیت بالاتر هستند.

او گفت: دشمن در اتفاقات اخیر ۲ مسئله وحدت و امید آفرینی را مورد هدف قرار داده است که باید متناسب با این هدف دشمن در دانشگاه فعالیت کنیم و نگذاریم اتفاقی بیفتد و بعد بخواهیم تلاش کنیم که شرایط را درست کنیم.

مسئول مجتمع مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شیراز گفت: بسیج دانشجویی را میراث امام خمینی (ره) میدانیم و آنجایی که دانشجویان فهم مناسبی نسبت به ماموریت‌ها داشتند اتفاقات خوبی رقم خورده است.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی شیراز نیز در این مراسم تحریم بسیج دانشجویی از سوی اتحادیه اروپا را به بسیجیان تبریک گفت و بیان کرد: این تحریم یک معنا بیشتر نمی‌دهد که آن هم این است که امروز بسیج دانشجویی بسیار خوب عمل کرده و دشمن نگران است.

محمد زکی پور گفت: این تحریم سند افتخاری برای دانشجویان بسیجی ایران و سبب انگیزه‌ای مضاعف برای مجاهدت بیشتر آنان برای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

او گفت: بسیج فراجناحی است و جز به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب نمی‌اندیشد. تمام تلاش ما در راستای تقویت وحدت اسلامی بر مبنای شاخصی به نام انقلابی و غیر انقلابی است و شاخصه‌ای به نام اصولگرا و اصلاح طلب نداریم و کار بسیج برای حفاظت از آرمان‌های نظام و انقلاب، ارزشی و ماندگار است.

وظیفه بسیج دانشجویی وسیع‌تر کردن عرصه جهاد با دشمنان است

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی گفت: سیاست مدنظر بسیج دانشجویی در مرحله اول جذب حداکثری و دفع حداقلی است و انشاءالله تمرکز ویژه‌ای بر روی اردوی راهیان پیشرفت خواهیم داشت تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به خوبی برای دانشجویان تببین کنیم.

رییس دانشگاه فنی مهندسی شهید رجایی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه همه خود را متعلق به بسیج می‌دانند، اظهارکرد: بسیج به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد و رنگین کمانی از آدم‌هایی با تفکرات گوناگون است.

سجاد شفیعی با بیان اینکه مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشکده تعامل خوبی با مسئولان دانشگاه داشت، ابراز امیدواری کرد: بسیج دانشجویی این دانشگاه خوشنام‌تر و قوی‌تر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهد و بداند مسئولان دانشگاه هم در کنار آن‌ها قرار دارد.

در این مراسم از زحمات کریم توکلی تقدیر و محمد زکی پور به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی شیراز معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.