زایمان طبیعی روش مطمئن و بی خطر برای تولد فرزند

در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ هزار نوزاد در خراسان شمالی متولد شده اند که ۳۹ درصد سزارین بوده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان گفت:ترویج زایمان بی درد یکی از راهکار‌های گرایش بانوان به زایمان طبیعی می‌باشد.
 
علی عفتی زاده گفت: یکی از عمده دلایل گرایش بانوان به سمت و سوی سزارین ترس از درد زایمان می‌باشد که با مهیا کردن اقدامات زایمان بی درد و آموزش می‌توان امار سزارین را نیز کاهش داد که این بیمارستان در این زمینه عملکرد موفقی داشته و جزو بیمارستان‌های برتر در سطح استان می‌باشد.
 
او گفت:در سال ۱۴۰۱ بیمارستان امام خمینی ره شیروان ۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ سزارین‌ها کاهشی بوده که استاندارد سزارین در جهان ۳۰% از کل است که بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۲% بوده است.

 رییس بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان نیز گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۳۰۰ نوزاد در بیمارستان امام خمینی ره شیروان متولد شده اند

خردمند در ادامه از راه اندازی بخش vip زنان در این بیمارستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: سالانه حدود ۲ هزار مورد زایمان در بیمارستان شیروان صورت میگیرد که با اقدامات آموزشی پزشکان، ماما‌ها و پرستاران این بیمارستان، ۶۵ درصد زایمان‌ها بصورت طبیعی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.