نخستین پرواز موفقیت آمیز هواپیمای مسافربری بومی چین

پرواز تجاری نخستین هواپیمای مسافربری بومی چین با موفقیت انجام شد.

اولین هواپیمای مسافربری جت بومی چین پرواز تجاری اش را یکشنبه انجام داد. این رویداد قابل توجه پس از یک دهه تلاش این کشور در ساخت هواپیمای مسافربری در رقابت با کشور‌های غربی صورت گرفت. پکن امیدوار است هواپیمای مسافربری "سی ۹۱۹" (C ۹۱۹) بتواند با مدل‌های خارجی شبیه به بوئینگ ۷۳۷ مکس و ایرباس A ۳۲۰ رقابت کند. تعدادی از قطعات این هواپیما از منابع خارجی تامین شده است.

با توجه به اینکه روابط چین با کشور‌های غربی دچار تیرگی‌هایی شده، ساخت اولین هواپیمای مسافربری بومی با توانایی بالقوه خطوط تجاری می‌تواند وابستگی این کشور را به فناوری‌های خارجی کاهش دهد. شبکه سی سی تی وی چین اعلام کرد در آینده اکثر مسافران می‌توانند با هواپیما‌های تولید بومی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پرواز خطوط هواپیمایی «ایسترن ایرلاینز» چین پرواز MU ۹۱۹۱ را با استفاده از هواپیمای بومی این کشور در فرودگاه «هونگکیائو» شانگ‌های در صبح روز یکشنبه با موفقیت انجام داد. اولین پرواز تجاری با هواپیمای بومی چین دارای ۱۳۰ مسافر است. تصاویر منتشر شده از حضور صد‌ها مسافر در اطراف محوطه پروازی فرودگاه شانگ‌های برای سوار شدن به این هواپیمای مسافربری حکایت دارد. این هواپیما پس از سوار کردن همه مسافران در مسیر تاکسی برای رفتن بر روی باند فرودگاه قرار گرفته و در نهایت با موفقیت از روی باند بلند شد. مسافران پس از دریافت کارت قرمز سوار شدن به هواپیما، در این پرواز حضور یافته و در مسیر پرواز از وعده غذایی دلچسب بهره‌مند شدند. 

چین به دلیل برخورداری از فناوری‌های اصلی ساخت هواپیما که تماماً توسط خودش توسعه یافته، سرمایه گذاری سنگینی برای تولید هواپیمای جت مسافربری بومی تخصیص داده است. اولین هواپیمای مسافربری بومی چین توسط شرکت تجاری هواپیما سازی چین (COMAC) که شرکت دولتی محسوب می‌شود ساخته شده است، اما برخی قطعات آن همانند پیشرانه جت آن از منابع خارجی تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
تو این چیزا چینیا خیلی باید امنیت رو از قیمت بلیط مهمتر فرض کنن
آخرین اخبار