تامین علوفه در فضای گلخانه فرصتی برای تداوم چرخه تولید و اشتغال در سیستان و بلوچستان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تولید علوفه در فضای گلخانه یکی از راه‌های موثر تامین علوفه دام در شرایط خشکسالی در این استان است.

بهزاد شهرکی   مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان  گفت: سیستان و بلوچستان یکی از مناطق خشک و کم آب کشور با میانگین بارندگی پایین است که تداوم این شرایط بویژه در شمال استان باعث خشکسالی چندین ساله و بروز چالش‌های فراوانی برای کشاورزان و دامداران منطقه در تامین علوفه شده است.

وی بیان کرد: خشکسالی‌های چندین ساله در سیستان و بلوچستان بویژه در حوزه سیستان، شوری بالای خاک‌های منطقه، عدم امکان تولید علوفه دام برای دامداران، عدم فعالیت گلخانه‌ها در طول سال یا دوره نکاشت گلخانه از عواملی است که ما را برای ورود به روش‌های نوین در تولید و تامین علوفه سوق می‌دهد.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در همین زمینه جلسات و بازدید‌های مشترکی با محققان مرکز ملی تحقیقات شوری کشور برگزار و مقرر شد برنامه ریزی لازم جهت اجرای پایلوت طرح در ۲ نقطه این استان انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با ورود به عرصه تولید علوفه در فضای گلخانه و برنامه ریزی انجام شده بتوانیم گام موثری در تامین علوفه دام و به تبع آن ایجاد اشتغال منطقه برداریم.

برچسب ها: گلخانه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار