تصویب طرح جامع ترافیک شهرکرد در انتظار مصوبه وزارت کشور است

شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم رفع مشکل ترافیک در شهر گفت: تصویب طرح جامع ترافیک شهرکرد به‌عنوان مهم‌ترین نیاز مرکز استان به‌ویژه در هسته مرکزی شهر در انتظار مصوبه وزارت کشور است.

محمد حسین واحدیان شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: تهیه طرح جامع ترافیک شهرکرد در ۱۳۹۸ آغاز شد و تاکنون مصوبه شورای ترافیک چهارمحال و بختیاری را دریافت کرده و برای مصوبه نهایی به وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: طرح جامع ترافیک شهرکرد به‌عنوان سند آینده‌‎نگری ترافیکی مرکز استان ۲۸ فروردین‌ماه امسال‌‎ در کمیته فنی وزارت کشور پذیرفته شد و هم‌اکنون در انتظار تصویب نهایی قرار دارد.

واحدیان طرح جامع ترافیک شهرکرد را دارای اُفق ۲۰ ساله اعلام و تصریح کرد: آزادسازی تپه باباولی برای اتصال جاده به‌سمت غرب، توسعه جاده نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌سمت شرق، ادامه بازگشایی کمربندی جنوب به‌طول ۴۹۰ متر، تملک و یا معاوضه زمین‌هایی برای افزایش پارکینگ‌های عمومی، از مهم‌ترین اقدامات این شهرداری با هدف کاهش و رفع مشکلات ترافیکی به‌عنوان یک اقدام زیربنایی در مرکز استان به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: پیاده‌راه محور شدن، توسعه کمربندی‌ها، ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح، مسیر‌های دوچرخه‌سواری، هوشمندسازی تقاطع‌ها و ارتقای اتصال راه‌های ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق در طرح جامع ترافیک شهرکرد مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار شهرکرد اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح را از مهم‌ترین نیاز‌های رفع مشکلات ترافیکی این شهر دانست و اظهار داشت: تاکنون هشت نقطه برای اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در مرکز استان پیش‌بینی شده است که سه نقطه شاخص شامل میدان معلم، تقاطع بلوار ابوعلی‌سینا با کمربندی ۱۵ خرداد و تقاطع چهارراه آیت‌‎الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی اولویت دارد.

وی گفت: این سه طرح مطالعه و مصوبه شورای ترافیک چهارمحال و بختیاری را دریافت کرده است و با توجه به اولویت اجرای تقاطع چهارراه آیت‌‎الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی ساخت آن از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در دستور کار قرار گرفته است.

واحدیان توسعه کمربندی‌ها را باعث ارتقای اتصال راه‌های ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق شهرکرد اعلام و تاکید کرد: عملیاتی شدن این مهم به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان مرتبط در چهارمحال و بختیاری نیاز دارد.

وی فرهنگ‌سازی برای پارک‌های حاشیه‌ای و استفاده از پارکینگ‌های عمومی را از راهکار‌های روان‌سازی ترافیک شهرکرد دانست و افزود: همزمان با نوروز ۱۹ مکان جدید برای پارکینگ ویژه شهروندان و مسافران ورودی به مرکز استان پیش‌بینی و راه‌اندازی شد.

شهردار شهرکرد دغدغه‌مندی شهروندان برای پیش‌بینی و طراحی پارکینگ در انواع ساخت‌وساز‌ها را ضروری اعلام و تصریح کرد: درصد جرایم مربوط به پارکینگ و عوامل بازدارنده در بودجه درآمدی ۱۴۰۲ این شهرداری افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به تلاش برای تسریع در روند عقب‌نشینی پنج محور اصلی شهرکرد برای کاهش مشکلات ترافیکی یادآور شد: این محور‌ها شامل خیابان ابوعلی‌سینا، بلوار رهبر، خیابان ملت، خیابان ولی عصر (عج) جنوبی، خیابان فردوسی شمالی حدفاصل میدان آیت‌الله دهکردی تا صدا و سیما است و در این راستا توافق‌هایی با مالکان حقیقی و حقوقی انجام و روند اجرای این طرح جدی و تسریع شده است.

واحدیان هدایت ارائه تمامی خدمات به مرکز شهر را از عوامل اصلی سنگین شدن ترافیک در شهرکرد دانست و اظهار داشت: براساس نتایج مطالعه شده در طرح جامع ترافیک مرکز استان حدود ۶۰ درصد سفر‌های درون‌شهری شهرکرد تحصیلی بوده که این نشنان‌دهنده توزیع نامناسب مدرسه‌ها است.

وی گفت: در بازنگری و تدوین طرح جامع شهرکرد ۶۲ پیشنهاد برای ورود به محدوده شهری با هدف احداث بازار روز، سامان‌دهی مشاغل مزاحم و نیمه‌مزاحم شهری، ساخت دهکده سلامت، ایجاد اقامتگاه‌ها و کمپ‌هایی به‌منظور اسکان موقت و دائم مسافر، احداث شهربازی و مراکز سرگرمی و راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ارائه شد.

شهردار شهرکرد به آغاز نهضت آسفالت در شهرکرد از پنجم فروردین‌ماه امسال و ادامه ان تاکنون اشاره و تاکید کرد: اجرای آسفالت با رعایت اصول عدالت در مرکز استان بدون وقفه در حال اجرا است.

وی افزود: هم‌اکنون هشت طرح مرتبط با پیاده‌روسازی در چهار ناحیه شهرکرد با رعایت توزیع عادلانه و تکمیل مسیل‌های سطح شهر به‌منظور هدایت روان‌آب‌ها براساس برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

واحدیان تصریح کرد: نهاد‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن‌ها) و رسانه‌های گروهی در تحقق اهداف توسعه‌ای شهرداری شهرکرد نقش اثرگذار و سازنده‌ای دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.