کشف بیش از ۲۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در شهرستان شهریار طی یک‌ماه گذشته

دادستان شهرستان شهریار از کشف کالا‌های قاچاق به ارزش مالی ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

حمید عسکری پور دادستان شهرستان شهریار استان تهران گفت: دادستانی شهرستان شهریار در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام به تعریف برنامه‎ای مدون جهت شناسایی و برخورد با مرتکبان این حوزه کرده است که نتیجه اقدامات صورت پذیرفته طی سال ۱۴۰۱ مجموعا به ارزش مالی ۲۵۲ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شده است.

دادستان شهرستان شهریار تصریح کرد: پیرو تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد با قاچاقچیان و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و همچنین نام گذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، مبارزه با قاچاقچیان سازمان یافته کالا و ارز از اولویت‌های مهم دادستانی شهرستان شهریار است، بنابراین در راستای حمایت از تولید و معیشت شهروندان در یک ماه گذشته این دادستانی اقدام به کشف انواع کالا‌های قاچاق و احتکار شده کرده است.

عسکری پور اظهار کرد: در این رابطه با شناسایی تعدادی انبار و محل نگهداری کالا‌های قاچاق،۴۷ هزار قلم شیرآلات بهداشتی، ۱۲۸ دستگاه لوازم خانگی، ۵ هزار قلم اسباب بازی، هزار و ۵۰۰ لیتر مشتقات نفتی و کشف یک انبار پی وی سی در مجموع به ارزش ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شد.

دادستان شهرستان شهریار با اشاره به توقیف ۴ دستگاه خودرو در این حوزه، گفت: در این خصوص ۸ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار