قرارگرفتن دانشگاه شهرکرد درفهرست دانشگاه‌های یک درصد پر استناد برتر جهان

دانشگاه شهرکرد درفهرست دانشگاه‌های یک درصد پر استناد برتر جهان (ESI) در سه حوزه موضوعی مهندسی، علوم کشاورزی و علوم گیاهی و جانوری قرار گرفت.

دکتر احمد کیوانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و آخرین رتبه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) که یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است و به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشور‌های برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد، دانشگاه شهرکرد در حوزه‌های موضوعی مهندسی، علوم کشاورزی و علوم گیاهی و جانوری در فهرست دانشگاه‌های یک درصد پر استناد برترجهان قرار گرفت.

وی افزود: منظور از مؤسسات همان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی است که تعداد استناد دریافتی آن‌ها در ۱۰ سال اخیر بیش از سایر مؤسسات است. فهرست دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد جهان هر دو ماه یک‌بار روزآمد می‌شود.


بیشتر بخوانید


کیوانی اضافه کرد: مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس در پایگاه خود مؤسسات پر استناد برتر جهان را در ۲۲ حوزه موضوعی تقسیم‌بندی کرده است که در طبقه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم، دانشگاه شهرکرد در میان ۸۵۵۷ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی یک درصد برتر پر استناد دنیا قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد در پایان اظهار امیدواری کرد، با روند کنونی توسعه کیفی فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه در راستای تأکید فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر کسب مرجعیت علمی و فناوری در سطوح ملی و بین‌المللی، شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه شهرکرد و نمود نقش‌آفرینی بیش از پیش این دانشگاه در مسیر پیشرفت پژوهش و فناوری باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.