تخریب یک رستوران غیرمجاز در منطقه نمرود شهرستان فیروزکوه

دادستان فیروزکوه استان تهران از تخریب یک باب رستوران غیرمجاز در حریم بزرگراه تهران – فیروزکوه در منطقه نمرود خبر داد.

توحید مظفری دادستان فیروزکوه استان تهران گفت: براساس گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‎ای شهرستان فیروزکوه، مالکان یک رستوران واقع در جاده تهران - فیروزکوه بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به احداث بنای غیرمجاز در حریم بزرگراه تهران – فیروزکوه در منطقه نمرود شهرستان فیروزکوه کرده بودند.

وی افزود: در همین راستا در آذر ماه سال ۱۴۰۰ حسب دستور دادستان وقت شهرستان فیروزکوه، اداره راهداری فیروزکوه موظف شد نسبت به اجرای تکلیف قانونی خود در خصوص قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز این رستوران و اجرای تکلیف قانونی خود اقدام کند.

دادستان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: پیرو این دستور قانونی مالکان این رستوران با تلاش‌های بی وقفه برای تعویق افتادن اجرای حکم و طرح موضوع در مراجع گوناگون تلاش می‎کنند و مقام قضایی برای دریافت نظر مراجع قضایی ضمن استمهال در زمان اجرای حکم نسبت به تخلیه و اجرای قانون به مالکان تذکرات قانونی را یاد آوری کرد.

مظفری گفت: در نهایت دیوان عدالت اداری نیز پس از بررسی موضوع و اعتراض تجدیدنظر خواه، با ذکر این عنوان که دادنامه معترض عنه از نظر رعایت اصول و تشریفات دادرسی و مبانی استدلال خالی از ایراد و نقص قانونی است، اعتراض مطروحه را غیر وارد تشخیص و حکم به تایید و استواری دادنامه تجدیدنظر خواسته را صادر و قطعی بودن رای مذکور را اعلام می‌کند.

دادستان فیروزکوه ادامه داد: در پی دستور رئیس اداره راهداری شهرستان فیروزکوه جهت اجرای تکلیف قانونی و آزادسازی حریم بزرگراه در خصوص یک باب رستوران و رای صادره توسط دیوان عدالت اداری و در راستای تبصره یک ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن اصلاحی، اقدامات لازم را انجام می‎دهد.

مظفری افزود: در زمان اجرای حکم تخریب رستوران، مالک این واحد تجاری اقدام به جلوگیری از اجرای حکم صادره می‌کند که با دستور مقام قضایی مالک این رستوران بازداشت و در ادامه قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز رستوران فوق الذکر با در نظر گرفتن حق و حقوق مالکان اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار