هشدار فرماندار اهر درباره سلب مالکیت معادن راکد

فرماندار اهر گفت: مالکیت پهنه‌های معدنی راکد این شهرستان در صورت عدم فعال‌سازی سلب مالکیت خواهد شد.

آقای غنی‌زاده در جلسه شورای معادن اهر گفت: اشخاص یا شرکت‌هایی که پهنه‌های معدنی در اختیار دارند در صورت فعال‌سازی معادن حمایت می‌شوند و اگر رغبتی به فعال‌سازی و تولید و اشتغال نداشته باشند طبق قانون امتیاز مالکیت معادن از آن‌ها سلب خواهد شد.

وی بر لزوم فعال‌سازی معادن برای افزایش تولید مواد معدنی و اشتغالزایی برای جوانان بیکار اهری تاکید کرد و گفت: سالانه ۱۷ تن کنسانتره مس در معادن مس انجرد و مزرعه تولید می‌شود و با توجه به صدور مجوز فاز توسعه‌ای معدن انجرد باید با سرعت طرح‌های توسعه‌ای آن عملیاتی شود چرا که ظرفیت اسمی تولید این معدن ۳۰ هزار تن است ولی ۱۵ هزار تن تولید می‌شود.

فرماندار اهر با انتقاد از معادنی که به تکالیف قانونیشان عمل نمی‌کنند گفت: متاسفانه برخی معادن به مسئولیت‌های اجتماعی بی‌توجهی می‌کنند و معادنی همچون انجرد هم قدم‌های موثری با ساخت هتل و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برداشته اند که قابل تقدیر است.

آقای غنی‌زاده از بهره‌برداری معدن گاودل طی امسال خبر داد و افزود: این معدن پیش از شروع به استخراج مواد معدنی موانعی پیش رو دارد که باید دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به حل آن‌ها اقدام کنند چرا که سرمایه‌گذار این معدن قصد دارد تا امسال روند استخراج مواد معدنی و پیش باطله‌برداری را شروع کند.

وی اضافه کرد: فاز توسعه‌ای آهک هیدراته برای تولید ۱۰۰ هزار تن آهک برنامه‌ریزی شده و اقدامات اجرایی آغاز شده است و طبق گزارش مدیران این معدن مرحله دوم آهک هیدراته ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آقای غنی‌زاده از اتمام فاز نخست اکتشافات معدنی در پهنه باباجان خبر داد و گفت: مرحله نخست اکتشافات در پهنه‌ معدنی باباجان به اتمام رسیده و گروه مستقر در آن مرحله دوم اکتشافات را به‌زودی آغاز می‌کنند. از طرفی برای بهره‌برداری از پهنه‌ معدنی باباجان از سوی شرکت مس مجری انتخاب شده تا اقدامات لازم جهت ایجاد کارخانه فرآوری و تولید را پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار