گرد و خاک مهمان آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی شد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: گرد و خاک با منشا خارجی، مهمان ناخوانده آسمان شهر‌های جنوب استان آذربایجان‌غربی شده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از امروز همزمان با فعالیت امواج ناپدار در منطقه، گرد و خاک با منشا خارجی وارد شهر‌های مختلف جنوب آذربایجان غربی شده و باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شده است.

وی اضافه کرد: همزمان با ورود گرد و خاک، افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران در برخی مناطق پیش بینی می‌شود و این روند تا اواسط هفته جاری تداوم دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته بارش‌ها در اشنویه ۴.۹ میلی‌متر، تکاب ۲ میلی‌متر و سردشت ۹. میلی‌متر گزارش شده و بیشترین سرعت وزش باد در چایپاره به سرعت ۱۹ متر در ثانیه و در اشنویه ۱۶ متر در ثانیه ثبت شده است.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای هفت درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و میاندوآب با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۴ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه بر این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.