لک‌لک روستای گرده‌گروی مهاباد به لانه‌اش بازگشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پس از بازسازی لانه لک‌لک روستای گرده‌گروی این شهرستان، مادر جوجه‌ها به لانه‌اش بازگشته است.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: لانه این لک‌لک در روستای «گرده‌گروی» که بر روی یک تیرک برق قرار داشت بر اثر وزش باد شدید چند روز قبل، کج شده بود که با استفاده از یک دستگاه بالابر به حالت اول برگردانده شده است.

وی اضافه کرد: از سه جوجه لک‌لک این لانه متاسفانه ۲ قطعه آن‌ها تلف شد و یک جوجه باقی مانده هم چند روزی توسط یکی از دوستداران محیط زیست مراقبت و نگهداری می‌شد که با درست شدن لانه، جوجه را داخل لانه قرار دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: در بررسی کارشناسان این اداره مشخص شد که لک‌لک پس از این اتفاق که لانه خود را ترک کرده بود، دوباره به لانه بازگشته و مشغول تغذیه تنها جوجه باقی مانده خود شده است.

وی از همراهی و همکاری دوستداران محیط زیست دروستای «گرده‌گروی» برای نجات جان این جوجه لک‌لک و اطلاع رسانی به موقع به کارشناسان محیط زیست قدردانی کرد.

از چند روز قبل پخش تصاویری در فضای مجازی از لانه در حال تخریب لک‌لک‌ها در روستای گرده‌گروی مایه نگرانی دوستداران محیط زیست این شهرستان شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.