بازدید دادستان شهرستان البرز از مراکز نگهداری بیماران ذهنی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از مراکز نگهداری بیماران روانی و ذهنی سازمان بهزیستی بازدید کرد.

حجت الاسلام محمد تقی زاده در حاشیه بازدید از مراکز نگهداری بیماران ذهنی گفت: در این مراکز نباید صرفاً به نگهداری اینگونه بیماران اکتفا کرد، بلکه اولویت می‌بایست توانمندسازی بیماران باشد و تا حد امکان شرایط ذهنی آن‌ها را برای حضور در خانواده آماده کنند.

وی افزود: برخی از این بیماران مدت‌ها است که در این مراکز نگهداری می‌شوند و برخی دیگر به دلیل اختلالات ذهنی مقطعی با معرفی خانواده و یا دستور قضایی معرفی می‌شوند و در هر صورت کارشناسان و عوامل شاغل در این مراکز باید برای بازگشت آرامش ذهنی آن‌ها تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در پایان خاطرنشان کرد: این آمادگی در دستگاه قضایی شهرستان وجود دارد، تا از کارشناسان اداره بهزیستی و بیماران تحت نظر حمایت‌های قانونی داشته باشد و سایر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حمایتی نیز باید به میدان بیایند تا بتوان با توانمندسازی بیماران آسیب‌ها را کاهش داد و خانواده‌ها نیز باید در این موضوع مشارکت کنند و شرایط را برای حضور بیماران در کنار خانواده فراهم کنند.

 در این بازدید با دستور دادستان شهرستان البرز دو نفر از بیماران به دلیل وضعیت نامساعد روحی به محل مناسبتی منتقل شدند و همچنین شش بیمار دیگر با تایید پزشکی قانونی ترخیص و به منظور نگهداری در اختیار خانواده قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.