افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری در گلستان ؛ بازویی برای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی امروز در گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.

این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

علی فرهادی معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این مرکز گفت: اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکرد‌های تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه گذاری شده است.

او افزود: در این مرکز با حضور نخبگان و استادان دانشگاه برای مسائل و مشکلاتی که استان‌ها با آن درگیر هستند پیشنهاد‌های کارشناسی شده ارائه می‌شود تا در کمیسیون‌های مختلف مجلس برای تغییر ریل حکمرانی کشور مطرح شود.

همچنین در این مراسم دکتر مجید محمدنژاد به عنوان مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس معرفی شد.

مجید محمدنژاد با بیان اینکه بومی سازی قوانین، آینده پژوهی و مسئله یابی بخشی از اهداف ایجاد این اندیشکده است ادامه داد: در این مرکز با همکاری استادان دانشگاهی، محققان و نخبگان قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود با شرایط استان‌ها انطباق داده می‌شود.

او گفت: مسائل خلیج گرگان، تنش‌های آبی، مسئله امنیت غذایی و ناهنجاری‌های اجتماعی از چالش‌های مهمی است که در این مرکز برای رفع آن‌ها چاره اندیشی می‌شود.

دفتر مرکز اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان قرار دارد و یازدهمین مرکز در کشور است.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
همش الکیه و کدوم مدیر کل و مسیول میاد حرفشو گوش کنه. دوری کنید از موازی کاری و دخالت در کار هم