نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زیر ساخت‌های انتخابات الکترونیکی در کشور فراهم است

رضوانی گفت: با توجه به توسعه زیرساخت های ارتباطی این امکان وجود دارد که به تدریج به این سمت برویم که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود .

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به امکان الکترونیکی شدن فرآیند رای دادن و شمارش آرای اخذ شده در انتخابات مجلس،گفت: دوره های متعددی از انتخابات را شاهد بودیم که همواره صحبت از این بوده است که باید انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود؛ اما به دلایلی این امر محقق نبوده است، دلایلی از جمله فراهم نبودن زیر ساخت‌ها و همچنین هماهنگ نبودن عوامل اجرایی و نظارتی و سایر مسائلی که مربوط به آموزش افرادی است که قرار است با این سیستم کار کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه الان با توجه به توسعه زیرساخت های ارتباطی به نظر بنده امکان این وجود دارد که با مختصر هماهنگی های ضروری که باید ایجاد شود با توجه به اینکه بستر طراحی این مهم هم فراهم شده است به تدریج به این سمت برویم که انتخابات در کشورمان به صورت الکترونیکی برگزار شود .

رضوانی درباره فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات نیز، افزود: هم فرآیند حراز هویت ، هم شمارش آرا و هم  رای دادن ها به صورت الکترونیکی خواهد بود؛ وگرنه اگر قرار باشد صرفا یکی از موارد به صورت الکترونیکی برگزار شود کامل نیست. به اعتقاد من زیرساخت ها به صورت سخت افزاری فراهم است اما طبعا نرم افزارها و هماهنگی هایی که از نظر مدیریت نرم افزاری لازم است باید فراهم شود و عوامل اجرایی و نظارتی باید آموزش یکسان ببینند تا بتوانند با این سیستم کار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
سوال: امکان تقلب وجود نداره؟؟ممکنه اونایی که سامانه را طراحی کردنددر طراحی راه پنهانی در سامانه قراداده باشند به نفع عده ای؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
یه سایت خودرو رو نمیتونید درست بسازید الان میخواید انتخابات الکترونیک بشه؟
آخرین اخبار