بازداشت بیش از ۱۵۰۰ نفر در تظاهرات اقلیمی هلند

بنابر اعلام پلیس هلند در تظاهرات آب و هوایی در این کشور بیش از ۱۵۰۰ نفر دستگیر شدند.

پلیس هلند شنبه شب اعلام کرد بیش از ۱۵۰۰ نفر را در جریان اقدام جنبش محیط زیستی «شورش علیه انقراض» Extinction Rebellion برای اعتراض به یارانه‌های اختصاص یافته به سوخت‌های فسیلی در لاهه، پایتخت این کشور، دستگیر کرده است.

این هفتمین اقدام این جنبش در بخشی از بزرگراه A۱۲ در مرکز لاهه بود که نزدیک پارلمان و وزارتخانه‌های اصلی هلند است، اما به گزارش خبرگزاری آ ان پی هلند تاکنون این تعداد از فعالان این جنبش دستگیر نشده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، به گفته یکی از سخنگویان جنبش شورش علیه انقراض، حدود هفت هزار نفر در تظاهرات شنبه بعد از ظهر در لاهه شرکت کردند.

پلیس از ماشین آبپاش برای پراکندن اعضای این جنبش استفاده کرد. صد‌ها مأمور پلیس برای تضمین رعایت نظم عمومی در این تظاهرات مستقر شده بودند.

پلیس هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد فورا و بار‌ها از فعالان این جنبش خواست که به اقدام خود پایان دهند و بروند و آن‌هایی که این کار را انجام ندادند، دستگیر شدند.

پلیس خاطر نشان کرد در مجموع یک هزار و ۵۷۹ نفر بازداشت شدند که بیشترشان به سرعت آزاد شدند و ۴۰ نفر به ویژه بابت خرابکاری و سرپیچی از دستور تحت پیگرد قرار گرفتند.

پلیس هلند افزود یکی از تظاهرکنندگان یک مأمور پلیس را گاز گرفت.

آن کرورس Anne Kerevers ۳۱ ساله از فعالان این جنبش که دانشجوی دکترا در دانشگاه آمستردام است، به خبرگزاری فرانسه گفت: «تغییرات آب و هوایی بحران جاری است و ما علت آن را می‌دانیم، اما دولت ما همچنان به آن یارانه اختصاص می‌دهد. این کار باید متوقف شود.»

بسیاری از افراد مشهور هلند قبلا در اقدامات اعتراضی شورش علیه انقراض در این بزرگراه در لاهه شرکت کرده بودند. این اقدامات اغلب به درگیری با پلیس می‌انجامد. ماه مارس، نزدیک به ۷۰۰ فعال این جنبش دستگیر شده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار