بحران جدی جوانی جمعیت در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت کرمانشاه به سرعت رو به پیری می‌رود، گفت : بحران جوانی جمعیت در کرمانشاه جدی است.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، موضوع خانواده را یکی از موضوعات اصلی مورد توجه این شورا خواند و گفت : از سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان پنج موضوع اصلی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها مسئله خانواده است.

وی ادامه داد: مصوبات قانونی خوبی در موضوع خانواده در کشور وجود دارد و با اجماع و بکارگیری ظرفیت‌های استانی هم می‌توانیم قدم‌های مناسبی را در این زمینه برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی مشکلات و چالش‌های خانواده در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شده، گفت: در این کارگروه مقرر شد تا نظرات و پیشنهاداتِ سه ضلع اصلی شورا یعنی دستگاه‌های دولتی، مردم و نخبگان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی خانواده را اصلی‌ترین نماد در کشور دانست و افزود: متاسفانه این نهاد اثرگذار به دلیل مشکلاتی همچون پیری جمعیت، زیست عفیفانه، تحکیم و تشکیل خانواده و ... در حال تبدیل شدن به یک مسئله بحرانی است.

صفدری به تصویب قانون جوانی جمعیت کشور طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال تدوین برش استانی این قانون هستیم، چرا که مسئله جوانی جمعیت در کرمانشاه بحرانی‌تر است.

وی ادامه داد: کرمانشاه در حال تبدیل شدن به یکی از استان‌های پیر کشور است و آمار مجرد‌های آن بالاتر و نرخ باروری آن پایین‌تر از میانگین کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سطح ملی قوانین و ملزوماتی برای غلبه بر مشکلات خانواده وجود دارد، اما از آنجایی که موضوع خانواده در کرمانشاه بحرانی شده، باید از ظرفیت‌هایی که در سطح استان داریم هم استفاده کرده و گام‌های جدی تری برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار