در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خدمت برگزاری مجامع برخط مسیری دو سر برد برای سهامداران و ناشران

مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ناشران می‌توانند در بستر برگزاری مجامع به شیوه برخط مجمع خود را تعریف و از طریق درگاه وارد شوند.

آقای حسنلو گفت: سپرده گذاری مرکزی خدمت مهم برگزاری مجامع برخط را برای ناشران ارائه کرده که آنها به راحتی می‌توانند این خدمت مورد نظر را به سهامداران خود ارائه دهند.

او می‌گوید: ما رکورد ۶ هزار نفر حضور در مجمع برخط را ثبت کرده ایم که چنین عددی در مجمع حضوری غیر ممکن است.

این مقام مسئول گفت: در مجامع به شیوه سنتی روال این بود که باید اطلاعیه منتشر و سهامداران پس از اطلاع می‌توانستند در این‌مجمع شرکت کنند که مشکلات مختلفی از جمله رفت و آمد، ظرفیت سالن، هزینه رفت آمد، بعضا بی نظمی ها، مشکلات سهامدارانی که در شهرستان‌ها بودند و از نظر هزینه مقرون به صرفه نبود که در مجمع شرکت کنند، همچنین برای ناشران نیز دشواری‌های برقرار نظم، احراز هویت و... از جمله مشکلات برگزاری مجامع به شیوه سنتی بوده است.

او می‌گوید: چنین شرایطی می‌طلبید که بستر برخط فراهم شود و سپرده گذاری مرکزی خدمت برگزاری مجامع به شکل برخط را ارائه کرد، اکنون ناشر می‌تواند در این بستر مجمع را تعریف و تمام سهامداران می‌توانند از طریق درگاه وارد و در جریان مجمع قرار گیرند و در نهایت رای گیری به شکل دقیق انجام می‌گیرد سازمان بورس هم به صورت ناظر حضور دارد.

به گفته این مقام مسئول، در حال مذاکره با بخش‌های مختلف هستیم که تاجای ممکن اقدامات بعد از مجمع را هم برای ناشران انجام دهیم تا گزارش‌ها و آمارگیری‌های دستی کاهش داشته باشد که همه این اقدامات به سود سهامداران و ناشران خواهد بود.

پیش از نیز سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود، درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما» جهت سهولت دسترسی کلیه سهامداران به مجامع عمومی شرکت‌های بورسی و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت الکترونیک مهیا شده و این سامانه با بهره گیری از فناوری‌های نوین، بدون محدودیت‌های جغرافیایی، امکان برگزاری در بستری امن را برای سهامداران فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار