امدادرسانی به ۸۰۵ حادثه‌دیده در سیل و آبگرفتگی در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۸۰۵ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی شدید استان طی یک هفته اخیر خبر داد.

حمید قویدل گفت: در پی بارش شدید باران از اواخر اردیبهشت ماه تاکنون، به ۱۹۴ خانوار در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و کوثر که دچار آبگرفتگی شده بودند، امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل می گوید: همچنین در این ایام امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل به ۹۰ دستگاه خودروی سواری گرفتار شده در این حوادث امدادرسانی و آب ۶ باب خانه مسکونی را تخلیه کردند.

به گفته او، جمعیت هلال احمر استان با ۱۱۷ نفر روز نیروی عملیاتی در قالب ۲۸ تیم امدادی با بکارگیری ۲۲ دستگاه خودرو امدادی و ۱۳ دستگاه موتور پمپ لجن کش به امدادرسانی حادثه‌دیدگان شتافتند.

قویدل گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر همچنین ۱۵ نفر از حادثه‌دیدگان را اسکان اضطراری دادند.

او با اشاره به اقلام توزیعی در این حوادث، می گوید: ۲ هزار و ۷۰۰ قرص نان، ۴۱۰ بسته کره، عسل و پنیر، ۱۳۸ بطری آب معدنی، ۸۰ گالن آب ۱۰ لیتری، ۷۲ بسته بیسکویت، ۶ دستگاه چادر امدادی، ۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۴۱ کیلوگرم نایلون پوششی، ۲۷ تخته موکت، ۵۲ تخته پتو، ۳ شعله والور و ۱۱ ست ظروف در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امدادگران هلال احمر در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمت به مردم هستند و آنها می توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.