تنش آبی ۲ شهرستان استان سمنان تا ۵۴۰ لیتر بر ثانیه است

معاون استاندار سمنان گفت: شهرهای سمنان و شاهرود با کاهش جدی آب مواجه هستند و در زمان اوج مصرف، این ۲ شهر بزرگ در مجموع ۵۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشست اعضای کمیته‌های تخصصی ستاد مدیریت بحران استان با موضوع بررسی تنش‌های آبی تابستان ۱۴۰۲ این استان گفت: با اینکه هنوز به دوران اوج مصرف فصول گرم سال نرسیده ایم، اما طبق گزارش‌های مسئولان آب و فاضلاب در شهر شاهرود با ۳۰۰ لیتر برثانیه و در شهر سمنان با ۲۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی در ساعات اوج مصرف مواجه هستیم که باعث کاهش فشار و قطعی مقطعی در برخی نقاط این شهر‌ها شده است.

محمد حمیدی با اشاره به ضرورت جدی رعایت اصول صرفه جویی در شرایط اضطراری تاکید کرد: طبق برآورد‌ها میانگین کمبود آب در شهر‌های دچار تنش آبی استان سمنان بین ۱۷ تا ۲۰ درصد است که در صورت همکاری مردم، کشاورزان و صنعتگران می‌توانیم بصورت مقطعی با مدیریت توزیع هوشمند و تصمیم گیری مناسب ماه‌های اوج مصرف آب در فصل گرم سال را پشت سر بگذاریم.

وی استفاده از چاه‌های آب در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها و کشاورزان که دارای قابلیت شرب هستند را برای مدیریت مصرف فصل تابستان خاطرنشان کرد و افزود: طبق این مصوبه شرکت آب و فاضلاب با همکاری فرمانداران برای اتصال موقتی و مقطعی این چاه‌های آب به شبکه آبرسانی اصلی شهر‌ها اقدام کند.

حمیدی همچنین از صدور مجوز حفر دو حلقه چاه در شاهرود و یک حلقه چاه در سمنان برای گذر از تنش‌های آبی ۳ ماه پیش رو خبر داد.

برچسب ها: تنش ابی ، کمبود اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.