گلریزان خیران برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند گلستانی

فعالان اقتصادی گلستان امروز با حضور در دادگستری استان برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند، پیش قدم شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: خانواده زندانیان به دلیل گرفتاری‌های ناشی از زندان سرپرست خانواده بیشتر از دیگر خانواده‌ها در جامعه دچار تنگنا‌های مالی، مشکلات اقتصادی، روحی و آسیب‌های اجتماعی هستند.

حیدر آسیابی افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان برای توانمند سازی این خانواده‌ها در قالب کمک‌های معیشتی و اقتصادی بهره می‌گیریم.
آسیابی گفت: امروز فعالان اقتصادی استان بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به این خانواده‌ها گلریزان کردند.

او افزود: پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، سبد‌های معیشتی و کمک هزینه‌های بهداشت و درمان از جمله خدماتی است که با کمک‌های خیران در انجمن به خانواد‌های مددجویان ارائه می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: هزار و ۳۰۰ خانواده زندانیان ِ نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان استان هستند که مبلغ جمع آوری شده امروز برای کمک به خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان زندان گرگان هزینه خواهد شد.

دادستان مرکز استان هم در این مراسم گفت: جشن نسیم مهر به مناسبت دهه کرامت و با مشارکت خیران برای کمک به خانواده‌های زندانیان برگزار می‌شود.

محمود اسپانلو افزود: در انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان علاوه بر کمک‌های مالی و درمانی و تحصیلی بر توانمندسازی و اشتغال این خانواده‌ها هم تمرکز کرده ایم.

دادستان اسپانلو از خیران و مردم نوعدوست استان دعوت کرد: برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان به این انجمن کمک کنند.

سردار فاضل دادگر فرمانده انتظامی گلستان هم در این مراسم‌گفت: نبود سرپرست خانواده که به علت جرم راهی زندان شده است، این خانواده‌ها را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهد و امیدواریم با کمک خیران بخشی از مشکلات این خانواده کاهش یابد.

در مراسم امروز علاوه بر کمک‌های نقدی، اتحادیه انبوده سازان گرگان برای کمک به ساخت خانه برای خانواده‌های نیازمند، کمیته امداد برای تامین بخشی از وسایل منزل مددجویان و اتحادیه صنف مصالح فروشان گرگان هم برای تامین بخشی از مصالح مورد نیاز ساخت خانواده‌های زندانیان اعلام آمادگی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.