۲۲ دستگاه پنل خورشیدی تحویل عشایر مهاباد داده شد

۲۲ دستگاه پنل خورشیدی رایگان با حضور فرماندار ویژه مهاباد و با هدف جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی تحویل عشایر مهاباد داده شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در مراسم اهدای پنل ها با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی بخش کشاورزی در مهاباد گفت: ۲۲ دستگاه پنل خورشیدی با ظرفیت ذخیره ۱۰۰ وات انرژی به خانوار‌های عشایر داده شد و برای هر خانوار امکان استفاده پنج لامپ ۱۲ ولت و ۲ پورت ۱۲ ولتی به صورت همزمان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۸ هزار ام سنگین و ۲۷۰ هزار دام سبک، ۶۵ واحد مرغداری فعال، تولید سالانه ۷۰ هزار تن گندم در کنار تولیدات مهم و استراتژیک عشایر در سطم شهرستان تولید و به مصرف می‌رسد.

عباسی با بیان اینکه کشور در بخش تولید مواد غذایی از کشور‌های بیگانه بی نیاز است، افزود: تامین آرد مورد نیاز عشایر، و مایجتاج آن‌ها شامل تراکتور و گاز مایع و سوخت نیز به صورت اولویت دار پیگیری خواهد شد.

در مهاباد یک هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری دارای پرونده با جمعیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر وجود دارد که بیشتر به دامپروری و صنایع مربوط به آن اشتغال دارند و این شهرستان به لحاظ جمعیت عشایری در جایگاه چهارم استان و پس از شهر‌های ماکو، خوی و ارومیه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.