بهره وری تولید در صدر برنامه‌های اتاق بازرگانی قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: نیازمند ورود جدی اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلف بهره وری تولید هستیم و این موضوع باید در صدر برنامه‌های این بخش قرار گیرد.

محمدمهدی اعلایی  استاندار قزوین در نشست با هیات رییسه جدید اتاق بازرگانی قزوین اظهار کرد: قزوین از حیث اقتصادی در رده‌های قابل توجه رده بندی استان‌های کشور قرار دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی ممتاز این استان که آن را نسبت به سایر استان‌های اقتصادی کشور متمایزتر می‌کند آن است که در قزوین سرمایه گذاری قابل توجه دولتی و شبه دولتی وجود ندارد و تمامی این ظرفیت با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته که این موضوع مسوولیت شما را به عنوان اتاق بازرگانی بیشتر می‌کند.

اعلایی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی اتاق بازرگانی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: در فضای پیش رو باید رویکرد‌ها به سمت تعالی و توسعه باشد و هم افزایی بیشتری در سطح واحد‌های اقتصادی استان با محوریت تمرکز بر مزیت‌ها، برطرف کردن نقاط ضعف و توجه به سیاست‌های کلان کشوری صورت بگیرد.

به گفته استاندار قزوین، بهره وری در تولید در تمامی بخش‌ها از جمله موضوعاتی هستند که نیازمند ورود جدی اتاق بازرگانی است و این موضوع بایستی در صدر برنامه‌های اتاق قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تامین مالی هم که به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام سرمایه گذاری کشور به حساب می‌آید باید تبدیل به یکی از اولویت‌های دیگر اتاق شود و اتاق باید بتواند با تسلط بر روش‌های جدید تامین مالی، اقناع واحد‌های تولیدی را با توجه به روش‌های تامین مالی زنجیره‌ای، بهره وری را افزایش دهد.

اعلایی خاطرنشان کرد: استان قزوین در بسیاری از حوزه‌ها از جمله صادارت فرآورده‌های نفتی، شوینده‌ها، قطعات خودرو و محصولات کشاورزی در سطح کشور حرف برای گفتن دارد و با تشکیل حلقه‌ها و زنجیره‌ها می‌توان وضعیت بهتری را هم برای خود رقم بزند.

استاندار قزوین، یکی از عمده‌ترین رسالت‌های اتاق بازرگانی را شناسایی ظرفیت‌های استان به ویژه در حوزه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این مساله به معنای واقعی کلمه مغفول مانده و اتاق می‌تواند هم با سرمایه گذاری در این حوزه و هم با برگزاری مناسبت‌های مختلف در این حوزه هم نقش آفرینی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.