۸۸ درصد ظرفیت مخزن سد مهاباد پر شد

معاون اداره امور آب مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب مخزن دریاچه سد مهاباد به ۱۵۳ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان ۸۸ درصد ظرفیت مفید این سد را شامل می‌شود.

بهمن میلادی معاون اداره امور آب مهاباد گفت: میزان حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد به رغم بارش‌های خوب ماه گذشته، اما حدود ۱۳ میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۵۴ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار حدود ۲ متر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمتر است.

معاون اداره امور آب مهاباد با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به ۱.۲۷ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: سال گذشته در همین روز با توجه به رهاسازی آب برای مصارف کشاورزی دبی خروجی سد به ۱۸ مترمکعب بر ثانیه رسیده بود.

میلادی اضافه کرد: امسال همچنین ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی دشت مهاباد و برای احیای تالاب‌های اقماری از جمله تالاب بین‌المللی قوپی باباعلی حدود ۹ میلیون مترمکعب آب این سد رهاسازی شده است.

وی یادآور شد: امسال در مجموع یک هزار و ۹۰۹ مگاوات برق در نیروگاه سد این شهرستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، نزدیک به یک سوم کمتر است.

میلادی از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.