آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی مهاباد ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: پارسال با آموزش‌های همگانی آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سید انور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در سال گذشته در کمتر از ۱۰ هکتار از مراتع و عرصه‌های طبیعی مهاباد آتش سوزی روی داد که با کمک آموزش مردمی و حضور بموقع یگان حفاظت در مقایسه با سال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه "کاولان و کوران"،۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

حسینی از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی رعایت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ به منابع طبیعی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.