دانشگاه پیام نور شیراز میزبان بازی‌های بومی محلی می‌شود

 مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور از میزبانی نخستین دوره ورزش‌های بومی محلی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فارس در دانشگاه پیام نور شیراز خبر داد.

همت‌الله بسطامی در حاشیه نشست بررسی توسعه ورزش دانشجویی دانشگاه پیام نور فارس با بیان اینکه هر کدام از مناطق کشور ویژگی‌های منحصر به فردی در زمینه ورزش‌های بومی محلی دارند، گفت: این بازی‌ها ریشه در فرهنگ و آیین‌های دینی مردم دارد.

او گفت: سال گذشته یک دوره آزمایشی مسابقات ورزشی بومی محلی منطقه سیستان و بلوچستان در شهرستان زابل برگزار شد که ضمن استقبال بی نظیر جوانان آن خطه، تجربه خوبی برای برگزاری در سایر مناطق کشور به دست آمد که پس از آن در چند استان نیز برگزار شد.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه در تلاش هستیم برنامه ریزی جامعی برای برگزاری این دوره از مسابقات در تمام استان‌ها داشته باشیم، یادآوررشد: با توجه به فرهنگ و سنت‌های متنوع و غنی مردم استان فارس نخستین دوره مسابقات ورزش‌های بومی محلی دانشجویان دانشگاه‌های این استان آبانماه به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز برگزار خواهد شد.

بسطامی با تاکید براینکه نیازمند همکاری تمام بخش‌های مرتبط برای برگزاری مطلوب این مسابقات هستیم، گفت: دانشگاه پیام نور برای برگزاری شایسته این مسابقات تعامل با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات‌های ورزشی روستایی و عشایری و سازمان‌های مربوط را در دستور کار خود قرار داده است.

او عنوان کرد: پس از اینکه ظرفیت‌های استانی مشخص شد زمینه برگزاری یک دوره مسابقات کشوری هم فراهم خواهد شد که با توجه به ظرفیت‌های استان فارس این استان می‌تواند میزبانی مسابقات کشوری را هم بر عهده گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار