طرح توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین در قالب تصفیه خانه جامع شادگان تا شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

مجری طرح آبرسانی غدیر گفت: تصفیه خانه آب دارخوین تامین کننده آب آشامیدنی شهر‌های، دارخوین، خنافره و شادگان است بالغ بر ۱۶۰ روستای منطقه با جمعیتی بیش از ۲۲۱ هزار نفر در افق سال ۱۴۱۵ در قالب طرح آبرسانی غدیر از مزایای این تصفیه خانه بهره مند می‌شوند.

سیامک عباس پور می گوید: فرآیند کار این تصفیه خانه با قدمتی ۵۰ ساله شامل حوضچه‌های ته نشینی تصفیه فیزیکی است که بمنظور توسعه و تکمیل یگان‌های مورد نیاز این تصفیه خانه جهت ایجاد ظرفیت تولید و انتقال به میزان ۱۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز، نیاز به احداث یگان‌های تصفیه کامل آب آشامیدنی دارد.

به گفته او این یگان‌ها شامل ۱۲ دستگاه فیلتر، ثقلی مخزن آب پاک، سیستم پیش کلر زنی سیستم، بکواش ایستگاه‌های پمپاژ آب، ایستگاه پمپاژ، ریکاوری، سیستم ابزار دقیق مولد‌های برق اضطراری و ... هستند.

مجری طرح آبرسانی غدیر گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۱ قرارداد تهیه نصب و راه اندازی تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه خانه دارخوین را منعقد کرد و عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ۱۴۰۱ شروع شد.

به گفته او این طرح تا کنون بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با توجه به تمهیدات اتخاذ شده مقرر شد فاز اول این تصفیه خانه به ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا اواسط تیرماه سال جاری به اتمام رسیده و وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

مجری طرح آبرسانی غدیر گفت: فاز دوم این تصفیه خانه تا ظرفیت ۱۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز نیز تا پایان شهریور امسال به اتمام خواهد رسید که با اتمام این پروژه همه شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش تصفیه خانه دارخوین از آب آشامیدنی تصفیه شده استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

 اعتبار لازم برای اجرای این طرح بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

برچسب ها: تصفیه آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.